Autoritățile propun ca în cazul parcării autovehiculelor pe trotuare, în mod obligatoriu, să fie lăsat un spațiu de cel puțin un metru pentru circulația pietonilor. Prevederea se conține într-un proiect de completare a Regulamentului circulației rutiere, propus pentru consultări publice. Astfel, punctul 68, subpunctul 3 din Regulamentul circulației rutiere, care reglementează modul de oprire și staționare a vehiculelor în localități, urmează să fie completat cu următoarea prevedere: lățimea minimă a trotuarului sau a spațiului de circulației lăsat la dispoziția pietonilor trebuie să fie de cel puțin un metru. Vehiculul staționat nu trebuie să blocheze accesul la rampe sau planuri înclinate de bordură, destinate persoanelor cu dizabilități și altor grupuri cu mobilitate redusă. Autorii spun că modificările vor determina conducătorii de vehicule să manifeste o atenție sporită la modul de parcare în localități, să comporte cu responsabilitate și să nu creeze obstacole pe trotuare pentru pietoni. De asemenea, autoritățile spun că în municipiul Chișinău există cazuri frecvente de staționare a vehiculelor care creează obstacole pentru deplasarea pietonilor, în special în zonele unde, din cauza scărilor sau a altor elemente de construcție, trotuarul de îngustează. Lipsa spațiului pe trotuar prezintă o problemă pentru toți pietonii, dar în special afectează părinții cu copii în cărucior, persoanele care folosesc scaunul rulant sau cârje. Astfel, aceștia sunt nevoiți să circule pe carosabil și să se expună pericolului. Conform notei informative a proiectului, o practică similară este aplicată și în unele state membre ale Uniunii Europene. De exemplu, în Slovacia și Polonia parcarea pe trotuare este permisă doar dacă este lasat cel puțin 1,5 metri pentru circulația pietonilor, iar în România această distanță trebuie să fie de minim un metru.