O persoană a decis să achiziționeze, de pe un magazin online, un computer de marca Apple, în valoare de 1.565 euro, echivalent a 30.351 de lei. Dispozitivul urma să fie livrat timp de o lună. Ulterior, consumatorul a fost a anunțat despre condițiile și termenii livrării, fiindu-i solicitat să achite un avans de 300 euro, echivalent a 5.818 lei. Pentru suma achitată, consumatorul a primit doar un talon de garanție, nu și un bon fiscal. După aceasta, reprezentanții magazinului online l-au contactat pentru a-i propune să fie făcute modificări asupra sistemului de operare al computerului. Aceștia au justificat că modificările sunt binevenite pentru comoditatea cumpărătorului. Totuși, propunerea l-a pus în gardă pe cumpărător. Acesta a solicitat să i se întoarcă avansul achitat și a renunțat la achiziție. Agentul economic nu s-a aratat deschis la solicitare. Cumpărătorul și-a recuperat banii, abia după ce s-a adresat la Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței. Conform informațiilor prezentate de autoritate, săptămâna trecută au fost depuse 42 de plângeri de la consumatori. Cele mai multe vizau calitatea serviciilor turistice prestate, procurarea de tehnică necalitativă, refuzul de a prezenta Registrul de reclamații și altele.