”Cel mai slab operator aerian din punct de vedere al punctualităţii” e titlul primit recent de Wizz Air, care a reuşit să ”adune” nu mai puţin de 22,9 de minute de întârziere la fiecare cursă cu plecare din Marea Britanie, scrie businessmagazin.ro. Compania din Ungaria a dat vina pe vremea rea, pentru locul 44 din 44 într-un clasament al operatorilor. Norwegian Air Shuttle a ocupat locul 43, cu o medie de 21,7 minute de întârziere, în vreme ce Vueling Airlines şi Thomas Cook au înregistrat, fiecare, 21,1 minute de întârziere pe cursă. Pentru a realiza clasamentul, cei de la BAR UK au luat în calcul 44 de companii care au operat cel puţin 2.000 de zboruri din Marea Britanie în 2017. Cele mai ”punctuale” companii au fost Scandinavian Airlines, cu o întârziere medie de 7 minute, Aer Lingus (9 minute) şi Air France (10 minute). Clasamentul companiilor cu cele mai mari întârzieri la zborurile operate din Marea Britanie:
  • Wizz Air – 22,9 minute;
  • Norwegian Air Shuttle – 21,7 minute;
  • Vueling Airlines – 21,1 minute;
  • Thomas Cook Airlines – 21,1 minute;
  • BMI Regional - 21 minute;
  • Aurigny Air Services – 20,1 minute;
  • Norwegian Air International -19,3 minute;
  • Eurowings – 19,2 minute;
  • Turkish Airlines -19,2 minute;
  • Air Portugal -19,1 minute.
”Un număr de factori specifici Marii Britanii, incluzând aici infrastructura aeroporturilor, congestia în spaţiul aerian şi restricţiile de timp au contribuit la o performanţă mult mai slabă decât în alte regiuni în care operăm”, a declarat un purtător de cuvând al Wizz Air. Wizz Air operează cu peste 600 de curse în lume, în 142 de aeroporturi. Compania a intrat pe piața din Republica Moldova în 2014, operând zboruri de pe Aeroportul Internațional Chișinău. Recent compania a anunțat că își suplinește flota și că va opera câte 17 curse săptămânal din țara noastră.