Cele trei mari companii rivale care își dispută piața de automobile premium la nivel global, Audi, BMW și Mercedes-Benz, au înregistrat o primă jumătate de an foarte bună, cu vânzări în creștere, pe aproape toate piețele. În acest moment, Mercedes-Benz rămâne lider global al pieței de mașini premium, inclusiv din punct de vedere financiar. Cu toate acestea, BMW a avut o profitabilitate mai mare pentru mașinile vândute, scrie profit.ro. După primele șase luni, Mercedes - Benz a raportat 1,18 milioane de vehicule vândute la nivel global, la care se adaugă cele 190.000 de LCV-uri (microbuze) de transport. Cei de la Mercedes au încheiat semestrul cu o creștere de 2 procente, dar trimestrul al doilea poate fi un semnal de alarmă. Vânzările au scăzut cu 1%, ceea ce ar putea marca o oprire a creșterilor din ultimii ani. În total, Daimler a vândut 1,56 milioane de autovehicule (turisme, vanuri și camioane). Pe sectorul de autoturisme Mercedes-Benz (inclusiv Smart), veniturile s-au ridicat la 45,6 miliarde euro, cu o marjă a profitului de 8,7%, iar aici scăderea este pe întreg intervalul de șase luni, atât la cifra de afaceri cât și la profitabilitate. Profitul EBIT a scăzut la 3,9 miliarde euro, cu 9% mai mic decât anul trecut. După cum reiese din calculele experților, prețul mediu pentru un autoturism Mercedes-Benz a fost, în 2018, 38.500 euro, mai mic decât anul trecut. Profitul brut obținut de companie pentru un autoturism s-a ridicat la 3.300 de euro. Rivalii din Munchen, BMW, au reușit să vândă 1,06 milioane de autoturisme, în creștere cu 2 procente față de anul trecut, iar dacă adăugăm și MINI Și Rolls Royce, volumul a fost de 1,24 milioane de vehicule. A fost înregistrată o marjă EBIT de 9,2% pentru sectorul auto, cea mai bună dintre cele trei companii, dar și aici în scădere față de anul trecut (9,8%). Profitul brut de 3,8 miliarde euro a fost mai mic cu 7,8% față de 2017, la venituri de 41,5 miliarde euro din sectorul automobile, cu 1,5% mai mici. La capitolul preț mediu pe automobil, cei de la BMW au stat mai bine, cu 39.200 euro pe vehicul. Profitul brut obținut de BMW pentru fiecare automobil vândut a fost în prima jumătate a anului de 3.600 de euro. Audi, parte a VW Group, nu a reușit să atingă pragul de 1 milion, oprindu-se la 949.282 autoturisme. Cifrele sunt însă mai mari decât cele de anul trecut, ceea ce înseamnă că finalul anului ar putea regăsi cele trei companii rivale destul de apropiate ca rezultate. Audi a avut venituri de 31 miliarde euro, cu aproape 2,8 miliarde profit EBIT, respectiv o marjă operațională de 8,9% . Cei de la Audi au depășit dificultățile legate de scandalurile motoarelor diesel și mai ales au încheiat cu succes micul conflict cu partenerii din China. Aici, pe cea mai mare piață auto a lumii, Audi a devenit cea mai vândută marcă premium, depășind Mercedes în iulie, după cum arată ultimele rezultate. Pe primele șase luni, prețul mediu pentru un autoturism Audi a fost, 33.000 de euro, cel mai ieftin dintre toate cele trei mărci. Profitul brut pentru o mașină vândută a fost în prima jumătate a anului de numai 2.900 de euro pentru companie. Pentru cel de-al doilea semestru, nu sunt așteptate modificări în ceea ce privește ordinea celor trei, însă o dinamică bună a celor de la Audi ar putea apropia rezultatele, în timp ce o accentuare a scăderilor la Mercedes, ar putea genera o schimbare de lider. Mercedes-Benz mizează pe proaspătul model A Class sedan, în timp ce Audi se bazează pe noul Q8, dar și pe electricul e-tron. Nu în ultimul rând, Seria 8 de la BMW, alături de X4 vor fi atuurile bavarezilor în acest an.