Î.S. Compania Aeriană ”Air Moldova” ar putea să ajungă în proprietatea unei companii românești. Potrivit unor surse neoficiale, ”Blue Air” ar fi investitorul interesat de achiționarea întreprinderii moldovenești. Informația nu a fost deocamdată confirmată de autorități. Chiar dacă i-am contactat de nenumărate ori, angajații Agenției Proprietății Publice (APP) refuză să ne spună numele investitorului care s-a înscris la concursul de oferte lansat la sfârșitul lunii iulie. Termenul limită de prezentare propunerilor a expirat în data de 4 septembrie, iar reprezentanții APP susțin că deocamdată nu a fost convocată comisia de concurs și nu au fost deschisă oferta. Contactată astăzi de BizLaw, Alina Bîrliba, specialist principal, Serviciul relații publice a APP, a declarat că ”trebuie să așteptăm să fie deschise ofertele și că nu este normal ca premierul să afle din presă cine este investitorul”. Asta deși Regulamentul concursurilor comerciale şi investiţionale de privatizare a proprietăţii publice prevede că ședinţa comisiei se convoacă în cel mult 10 zile de la data finalizării termenului-limită de recepţionare a ofertelor. Comisia este în drept să examineze ofertele depuse în cadrul uneia sau mai multor şedinţe. În același timp, contactați de BizLaw, reprezentanții companiei ”Blue Air” au declarat că ne vor oferi un răspuns mai târziu. ”Blue Air” este al doilea operator de transport aerian din România, cu o cotă de piață de aproximativ 21%. Are baze operaționale în București, Bacău, Iași, Constanța și Cluj. Pe lângă aceste baze operaționale, Blue Air mai operează și din Timișoara, Oradea și Sibiu. Flota ”Blue Air” consta în 30 de aeronave de tip Boeing, urmând ca alte 12 aeronave să se alăture companiei. Amintim că,”Air Moldova” a fost scoasă la privatizare la sfârșitul lunii iulie. Întreprinderea a fost expusă pentru prima dată, iar autoritățile susțin că privatizarea este necesară pentru atragerea capitalului privat și modernizarea flotei aeriene, îmbunătățirea calității serviciilor prestate, extinderea gamei de servicii, dar și atragerii pasagerilor de tranzit. În prezent, la balanța întreprinderii sunt trei aeronave, iar la cont extrabilanțier, în leasing operațional, patru aeronave. Potrivit datelor prezentate de APP, compania aeriană are aproape 550 de angajați. Datele mai arată că la sfârșitul lunii mai compania avea datorii de aproape 1,3 miliarde de lei. Prețul inițial de vânzare este de doar 48,2 milioane lei, adică mai puțin de 2,5 milioane de euro. Asta în timp ce întreprinderea are un capital social de peste 300 de milioane de lei. Update: Specialistul principal, Serviciul relații publice a APP, Alina Bîrliba, a revenit cu un telefon și a făcut precizări în privința procedurii de anunțare a unui potențial investitor. Aceasta a menționat că după finalizarea unui concurs de oferte, în termen de 10 zile se deschid dosarele depuse, ulterior se selectează potențialul investitor, se semnează contractul și apoi este informată opinia publică.