O femeie din Cimișlia a procurat un inel din aur de la un magazin de bijuterii din capitală, dar după doar o zi de la achiziționarea a constat că pe acesta a apărut o pată de culoare cafenie. Consumatoarea s-a adresat imediat agentului economic solicitând remedierea gratuită a deficiențelor apărute la produs. Reprezentanții magazinului au curățat inelul, dar în câteva zile pata a reapărut, iar femeia s-a adresat din nou cerând să-i fie înlocuit produsul sau să i se restituie contravaloarea acestuia. Potrivit Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, pretențiile consumatoarei au fost indicate conform normelor legale în Registrul de reclamații, ținut de către subiectul economic. Acesta, însă a refuzat să satisfacă cerințele clientei motivând exploatarea incorectă a produsului prin încălcarea condițiilor de manipulare a acestuia. În rezultat, consumatoarea a sesizat Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței. Prin urmare, autoritatea centrală abilitată cu funcții de protecție a consumatorilor a obligat agentul economic să efectueze o exepertiză tehnică, prin care nu a putut fi dovedită vina consumatoarei. Astfel, agentul economic a fost nevoit să-i restituie cumpărătoarei contravaloarea bijuteriei procurate, adică aproximativ 2000 lei.