Semnele care reprezintă un element figurativ sunt, la modul general, acceptate, cu excepția cazurilor în care elementul figurativ este o figură geometrică simplă (triunghi, pătrat) sau este o reprezentare nestilizată a produsului. Astfel, un semn ce constă dintr-o formă geometrică simplă, lipsită de unele elemente care să-i confere un aspect deosebit sau să atragă atenția consumatorilor, nu va fi considerat distinctiv și, respectiv, nu va putea funcționa ca marcă. Potrivit prevederilor Ghidului de examinare a cererilor de înregistrare a mărcilor, elaborat de Agenția de Stat pentru Proprietate Intelectuală, vor fi refuzate la înregistrare semne de genul:marca 4 Pe de altă parte, semnele de mai jos vor fi acceptate spre înregistrare, or îmbinarea diferitelor forme geometrice a fost suficientă pentru a-i conferi semnului un caracter distinctiv:marca 5 Lipsa distinctivității se va invoca și în cazul folosirii semnelor de punctuație (semne de exclamare, semne de întrebare, virgulă, ghilimele etc.) care vor fi percepute de consumator ca un indicator de captare a atenției și nu vor putea servi în comerț pentru a deosebi produsele și serviciile diferiților producători/furnizori. Nu vor fi înregistrate nici semnele ce se referă la procente (%), conjuncția ”și” (&), dar nici simbolurile valutare ($, €, £), care pot fi percepute de către consumatori drept indicație de bază a valutei de comercializare a produselor. Astfel, vor fi refuzate la înregistrare, din motivul lipsei caracterului distinctiv pentru toate produsele și serviciile, următoarele semne:marca 6 Anumite semne, pentru care se solicită înregistrarea ca mărci pot conține cuvinte reprezentate într-o grafică fantezistă sau într-un anumit format, sau pot fi plasate într-un chenar. În cazul în care elementul verbal dintr-un astfel de semn este lipsit de caracter distinctiv sau este descriptiv, examinatorul trebuie să stabilească dacă maniera de stilizare sau grafica semnului sunt suficiente pentru a-l considera drept marcă. De exemplu:marca 1 Elementul verbal în aceste semne este lipsit de caracter distinctiv, iar stilizarea nu a fost suficientă pentru ca ele să fie considerate mărci. În exemplele de mai jos sunt prezentate mărcile în care stilizarea sau elementul figurativ au fost suficiente pentru a le conferi distinctivitate:marca 2