Examinarea distinctivității sloganului în raport cu produsele/serviciile solicitate nu se deosebește de examinarea distinctivității în cazul cuvintelor. Potrivit informațiilor publicate în Ghidul de examinare a cererilor de înregistrare a mărcilor, caracterul distinctiv al sloganului va fi cu atât mai diminuat, cu cât ar fi mai mare probabilitatea ca alți producători/prestatori de servicii să utilizeze sloganul respectiv în activitatea sa curentă. De obicei, sloganurile sunt folosite în practicile comerciale și publicitare pentru a promova o cauză, o idee sau un produs. Caracterul distinctiv al sloganului poate fi recunoscut dacă, dincolo de mesajul promoțional pe care îl transmite referitor la produsele/serviciile revendicate, poate fi perceput de către public ca o indicație a originii produselor/serviciilor în cauză. Un slogan apt de înregistrare poate fi perceput mai mult decât un simplu mesaj publicitar, care laudă calitățile produsului sau serviciului, în cazurile în care:
  • are mai multe înțelesuri;
  • reprezintă un joc de cuvinte;
  • introduce elemente creative, surprinzătoare sau imprevizibile;
  • are o anumită originalitate;
  • implică un efort de interpretare din partea publicului relevant.
Exemple de sloganuri care au fost refuzate la înregistrare ca fiind lipsite de caracter distinctiv:1 Exemple de sloganuri acceptate spre înregistrare: 2