Curtea Constituțională a fost sesizată de președintele țării să verifice constituționalitatea unor modificări la Codul fiscal și Codul vamal, pe care ultimul le-a promulgat în iulie 2018. În argumentarea sesizării, autorul invocă că a depistat mai târziu avizul negativ al Guvernului la prevederile pe care le-a promulgat. Normele contestate  vizează art. 951, alin. (13) din Codul Vamal și art. 103, alin. (910), art. 124, alin. (21) din Codul Fiscal, precum și abrogarea art. 125, alin. (22) din Codul Fscal. Acestea au fost adoptate prin Legea nr. 172 din 27.07.2018 pentru modificarea unor acte legislative. Modificarile de la Codul vamal prevăd  posibilitatea amplasării magazinului duty-free în  zona de control vamal, iar cele de la Codul fiscal - scutirea de TVA, fără drept de deducere și de acciză la importul produselor petroliere, destinate aprovizionării aeronavelor implicate în transportul internațional de mărfuri și pasageri, și comercializarea ulterioară a acestora în zona de control vamal, destinate aprovizionării la ieșirea din țară, în limitele capacității rezervorului mijlocului de transport. Autorul sesizării a invocat că a fost încălcată procedura adoptării acestor modificări. Una dintre încălcările invocate se referă la lipsa, în nota informativă care a însoțit proiectul de modificare, a argumentării necesității operării acestor modificări. Totodată, autorul a menționat că la proiectul de lege au fost introduse o serie de amendamente după prima lectură, care nu au fost avizate de Guvern. Or, în sensul Legii supreme, orice modificare care atrage majorarea sau reducerea veniturilor cheltuielilor bugetare, poate fi adoptată doar dacă este acceptată de Guvern. În avizul Guvernului se menționa: ”Completarea art. 103 cu alin. (910), a art. 124 cu alin. (21) și abrogarea art. 125 alin. (22) din Codul fiscal nr. 1163/1997 nu se susțin doar în partea ce ține de scutirea de TVA fără drept de deducere și acciză a produselor petroliere respective în zona de control vamal de la frontiera de stat și la posturile vamale interne de control. Propunerile cu privire la completarea art. 951 din Codul vamal al Republicii Moldova nr. 1149/2000 nu se susțin. ” Instituția prezidențială ar fi depistat mai târziu acest aviz, motivând că la examinarea dosarului de către instituția prezidențială acesta lipsea. În sesizare este subliniată lipsa vinovății șefului statului în contextul promulgării prevederile supuse acum controlului constituționalității, deoarece acesta nu ar fi abilitat cu prerogativa de a verifica respectarea de către Parlament a procedurii legislative. Pe de altă parte, autorul subliniază vina Parlamentului care ar fi adoptat modificările fără a ține cont de avizul Cabinetului de miniștri.