Uniunea Avocaților a anunțat concurs pentru selectarea unei companii care va efectua auditul independent al situațiilor financiare ale organizației.

Compania selectată urmează să efectueze auditul modului de gestionare a mijloacelor acumulate în bugetul Uniunii Avocaţilor, pentru perioada 1 ianuarie 2015 – 31 decembrie 2018.

Auditul urmează să fie desfășurat începând cu 4 februarie 2019, cu prezentarea Raportului de audit până la data de 6 mai 2019. În Raport va fi expus controlul corectitudinii şi analiza performanţelor financiare ale organizației, pornind de la ceea ce reflectă conturile şi sintezele contabile.

Compania selectată trebuie să acorde atenție următoarelor aspecte la efectuarea auditului:

  • acurateţea declarațiilor financiare şi corespunderea lor Standardelor Naţionale de Contabilitate şi a altor acte normative în vigoare;
  • existenţa sau lipsa unor fraude financiare;
  • respectarea de către U.A.R.M. a obligaţiunilor sale legale;
  • utilizarea mijloacelor financiare conform destinaţiei;
  • evaluarea sistemelor de control intern (SCI) ale U.A.R.M., inclusiv structura organizatorică, politicile şi regulamentele interne de activitate.
UAM precizează că auditorii vor avea acces la toate documentele şi actele contabile în ceea ce priveşte procedura de alocare, gestionare şi raportare a bugetului Uniunii.

Uniunea Avocaților va contracta o companie de audit care va respecta următoarele cerinţe:

  • 5 ani de experienţă în domeniul auditului;
  • experienţă în domeniul auditului organizațiilor necomerciale;
  • personal calificat;
  • prezentarea dovezii de asigurare a riscurilor profesionale;
  • cunoştinţe temeinice privind legislaţia fiscală şi contabilă aplicabilă în Republica Moldova.
Pentru a participa la concurs, companiile de audit vor prezenta o ofertă care va conține informaţie concisă despre:
  • Denumirea ofertantului, datele de contact şi prezentarea persoanelor care vor fi implicate nemijlocit în auditarea organizaţiei;
  • Descrierea companiei ofertante, a experienţei în domeniu şi argumentarea oportunităţii selectării acesteia (descrierea calificărilor membrilor echipei de audit, experienţa companiei şi performanţele din trecut, planul de lucru şi calendarul propus pentru realizarea auditului);
  • Licenţa pentru activitatea de audit (copia);
  • Oferta financiară, care să indice preţul serviciilor de audit, inclusiv TVA şi perioada exactă de efectuare a auditului, cu respectarea termenelor indicate mai sus.
Ofertele vor fi examinate de către o Comisie de evaluare a Uniunii Avocaților Acestea pot fi depuse până la data de 28 decembrie 2018, ora 16.00, la adresa str. București, 46, mun. Chişinău, MD-2012, Republica Moldova.

Oferta tehnică şi financiară vor fi prezentate în plic sigilat, ştampilat şi marcat ”DE DESCHIS DOAR ÎN PREZENŢA COMISIEI DE EVALUARE”;

Mai multe detalii privind condițiile participării, sarcinile tehnice, criteriile de selectare și aspectele supuse auditului găsiți aici.