Casa Națională de Asigurări Sociale (CNAS a lansat online ACCES CPAS 2.0) o versiune reînnoită a sistemului de accesare a conturilor personale de asigurări sociale. În prezent, mai bine de 500.000 de persoane asigurate deţin parole de acces la contul personal prin intermediul SI ACCES CPAS şi au calitatea de utilizatori ai sistemului.

Printre îmbunătățirile operate în noua versiune a sistemului, pot fi menționate: accesul simplificat la sistem pentru deținătorii semnăturii electronice prin serviciul MPass, notificarea prin e-mail a angajaților despre statutul îndemnizațiilor și a altor prestații sociale, accesul angajatorilor la istoricul activității de muncă a angajatului, inclusiv locul de muncă, funcțiile deținute și perioada.

”Ne dorim ca procesul de stabilire a pensiilor și prestațiilor de asigurări sociale să fie unul transparent. Cetățenii încep să-și pună întrebări despre stagiul de cotizare realizat și mărimea pensiei când ajung la vârsta de pensionare, iar Casa Națională de Asigurări Sociale, fiind instituția responsabilă de acest domeniu, are obligația de a pune la dispoziția cetățeanului o informație amplă și corectă în regim on-line despre contribuțiile care stau la baza acordării tuturor prestațiilor de asigurări sociale”, a spus Elena Ţîbîrnă, Directorul general al Casei Naționale de Asigurări Sociale.

Prima versiune a sistemului a fost lansată în urmă cu 10 ani.