Un distribuitor de publicitate s-a ales cu o amendă de aproape două milioane de lei, din partea Consiliului Concurenței, după ce instituția a inițiat o investigație la plângerea a patru posturi de televiziune – ”Pro Digital” SRL, ”TV-Comunicații Grup” SRL, ”Media Alternativă” AO şi ”Reforma Art” SRL. Posturile TV s-au plâns de unele acțiuni anticoncurențiale ale ”Casa Media Corp” SRL şi ”Exclusiv Sales House” SRL, manifestate prin oferirea condiționată a unor reduceri suplimentare pentru plasarea publicității.

În urma investigației, Consiliul Concurenței a constatat că ”Casa Media Corp” SRL a admis mai multe acțiuni care au creat dezavantaje concurențiale pentru unele posturi de televiziune și furnizori de publicitate. În special, ”Casa Media Corp” SRL a aplicat condiții discriminatorii în raport cu posturile de televiziune prin stabilirea unor comisioane inegale pentru serviciile de intermediere prestate, precum și a unor remunerații diferite pentru exclusivitate, și în raport cu furnizorii de publicitate – prin conduita discriminatorie la acordarea de reduceri și aplicarea de adaosuri la achiziționarea spațiului publicitar.

Totodată, Consiliul Concurenței a constatat că, prin oferirea unor reduceri condiționate individualizate cuprinse între 5-20% pentru plasarea a 80%-100% din cererea totală de publicitate la posturile sale de televiziune, ”Casa Media Corp” SRL a generat un efect de fidelizare abuziv pentru furnizorii de publicitate.

Astfel, Plenul Consiliului Concurenței a stabilit că ”Casa Media Corp” SRL a încălcat prevederile art. 11 alin. (1) și (2) lit. a) și c) din Legea concurenței și a aplicat întreprinderii o amendă în mărime de 1.852.896,80 lei.