În cadrul lucrărilor de reabilitare a drumurilor de interes raional sau municipal ar putea fi obligatoriu de proiectat și reparația sau construcția trotuarelor și a pistelor pentru bicicliști. Acestea ar urma să fie clar separate fizic atât una de alta, cât și de carosabil. Un proiect de completare a Legii drumurilor a fost înregistrat, recent, în Parlament.

Autorii spun că scopul proiectului este de a impulsiona un proces natural, gradual, de edificare a infrastructurii destinate bicicliștilor și pietonilor, fără a cauza costuri adiționale bugetelor locale, aceste lucrări fiind încorporate în lucrările de reabilitare a drumurilor de interes raional sau municipal. Deputații indică faptul că nu este fezabil ca aceste lucrări să aibă loc într-un program separat, din motiv că ar cauza costuri suplimentare, pe care autoritățile locale nu și le vor putea permite.

Astfel, în nota informativă a proiectului se mai menționează că reieșind din constrângerile financiare, se propune introducerea unui proces gradual, care va obliga autoritățile locale și municipale să planifice și să construiască infrastructura pentru pietoni și bicicliști în cadrul proiectelor de reabilitare a drumurilor de interes raional sau municipal.

Completarea legislativă nu se referă la reparațiile locale de suprafețe mici, la plombarea gropilor, sau la lucrări de mentenanță a drumurilor. Noua regula ar urma să se aplice atunci când se scoate toată structura asfaltică sau rutieră și drumul se reabilitează totalmente.