Consiliului național pentru securitatea circulației rutiere urmează să propună mai multe modificări legislative pentru a combate fenomenul șofatului în stare de ebrietate. Printre acestea se vor regăsi confiscarea automobilului, interzicerea publicității la băuturile alcoolice și comercializarea acestora în stațiile peco și majorarea accizelor la produsele spirtoase. Anunțul a fost făcut după o ședință organizată la Guvern.

Astfel, autoritățile își propun să dezvolte capacitățile de cercetare a accidentelor rutiere, să acorde permisului de conducere în etape și să instituie anumite restricții de conducere a automobilelor. De exemplu, începătorii nu vor avea voie să conducă un autoturism cu peste 200 de cai putere, tracțiune spate. La fel, se va revizui modul de staționare și de pornire a mijloacelor de transport public. 

În plus, s-a discutat posibilitatea iluminarea, cu ajutorul bateriilor solare, a unor treceri de pietoni pe drumurile naționale și despre obținerea investițiilor pentru reconstrucția și reabilitarea drumurilor cu risc sporit de accidente.

În cadrul ședinței, premierul Maia Sandu a spus că ea ar anula pe viață dreptul de a conduce automobile persoanelor care urcă la volan în stare de ebrietate. ”Dacă am aduna toate cheltuielile care se suportă în urma unui accident, dar și reabilitarea victimelor, nu-i ajung patru vieți celui vinovat să întoarcă aceste costuri”, a declarat aceasta.

Conform statisticilor oficiale, în acest an, numărul accidentelor rutiere a scăzut cu aproape trei la sută, numărul persoanelor care și-au pierdut viața s-a redus cu zece procente, iar numărul celor traumatizați a înregistrat o descreștere cu aproape șapte la sută, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut.

Totuși, anul acesta a crescut numărul șoferilor care urcă în stare de ebrietate la volan și a pietonilor care traversează strada neregulamentar, dar în schimb s-a înregistrat o scădere a cifrei conducătorilor auto care depășesc viteza pe drumurile din țară.

În prezent, Republica Moldova se clasează pe locul cinci printre țările europene la capitolul accidente rutiere.