Comisia Națională a Pieței Financiare (CNPF) recomandă managementului companiilor de asigurări ajustarea reglementărilor interne, cu titlu provizoriu, (cu adaptare la situația actuală) privind constatarea şi instrumentarea daunelor.

CNPF le sugerează acestora, în special, utilizarea opțiunii de Call Center și facilitarea lucrului la distanță pentru evitarea oricărei forme de contact fizic. De asemenea, recomandă utilizarea mijloacelor digitale pentru constatarea daunelor și a formularelor ce vor putea fi transmise exclusiv online.

În procesul de instrumentare a dosarelor de daună, care necesită documente în format fizic asigurătorii vor utiliza exclusiv modalitățile de transmitere a acestora prin intermediul serviciilor poștale și/sau curierat.

Alte sugestii sunt:

  • păstrarea doar a personalului esențial și necesar a fi antrenat în activitățile operaționale;
  • în eventualitatea ”contactului ” fizic, sporirea măsurilor de igienă în toate spațiile, astfel încît toate unitățile antrenate în procesul de instrumentare a daunelor să fie dezinfectate constant, iar angajații și clienții să respecte normele de igienă corespunzătoare;
  • utilizarea mijloacelor electronice de plată;
  • depunerea tuturor eforturilor pentru ca măsurile de urgență instituite să nu afecteze comunicarea cu clienții, iar persoanele prejudiciate sunt încurajate să respecte toate măsurile de protecție și să utilizeze comunicarea electronică.