Companiile care au inclus butonul ”Like” al Facebook pe site-urile lor trebuie să ceară consimţământul utilizatorilor pentru transferul datelor lor către reţeaua de socializare, în conformitate cu legislaţia comunitară referitoare la confidenţialitate. Decizia a fost anunţată de Curtea Europeană de Justiţie (CEJ), scrie legalmarketing.ro.

Includerea butonului “Like” al Facebook este un fapt comun al comerţului online, companiile promovându-şi produsele pe reţelele de socializare populare. Totuși, criticii sunt îngrijoraţi să transferul de date ar putea încălca legislaţia privind confidenţialitatea.

Decizia Curţii de Justiţie din Luxembourg a venit după ce o organizaţie de protecţie a consumatorilor din Germania a dat în judecată retailerul online german de modă Fashion ID, pentru încălcarea regulilor referitoare la protecţia datelor personale prin utilizarea butonului Facebook pe site-ul său.

Un tribunal german a solicitat opinia Curţii Europene de Justiţie, iar judecătorii acesteia au spus că site-urile şi Facebook au o responsabilitate comună.

Potrivit reglementărilor referitoare la confidenţialitatea datelor adoptate în UE anul trecut, un controlor de date stabileşte de ce trebuie colectate şi procesate datele în numele său şi asigură consimţământul utilizatorilor. Un procesator de date doar procesează datele personale în numele controlorului şi este de regulă o companie terţă.

“Operatorul unui site care include butonul ‘Like’ al Facebook poate fi un controlor în colaborare cu Facebook, în ceea ce priveşte colectarea şi transmiterea către Facebook a datelor personale ale vizitatorilor site-ului său”, au stabilit judecătorii.

Retailerul german a beneficiat de un avantaj comercial, întrucât butonul ‘Like’ i-a făcut produsele mai vizibile pe Facebook. Totuși, Curtea a notat că agentul economic nu răspunde de modul în care Facebook procesează datele.

Potrivit Facebook, decizia justiţiei clarifică pluginsurile site-urilor, numindu-le o funcţie importantă a internetului.