Nike va lansa un nou serviciu pe bază de abonament în SUA, pentru încălţămintea sport destinată copiilor, propunând părinţilor o ofertă care include mai puţine deplasări dificile la magazine în schimbul unui comision regulat şi al loialităţii faţă de brand, scrie news.ro.

Destinat pieţei încălţămintei pentru copii din Statele Unite, evaluată la 10 miliarde de dolari pe an, serviciul ”Adventure Club” este bazat pe aplicaţia SNKRS a Nike, care notifică cumpărătorii de fiecare dată când lansează un nodel nou de încălţăminte sau are un model exclusivist la un magazin din apropiere.

Acesta este cel mai recent plan al Nike de a recâştiga cumpărători pentru mărcile sale, pe fondul concurenţei intense din partea Adidas pe piaţa din Statele Unite şi a revenirii unor branduri retro precum Fila şi Reebok.

Cu trei tipuri de abonamente, de 20, 30, repectiv 50 de dolari pe lună, Nike Adventure Club se adresează copiilor cu vârste cuprinse între 2 şi 10 ani şi oferă abonaţilor o nouă pereche de sneakeri Nike, de cel puţin 50 de dolari, pe lună, la două luni sau la trei luni.

În funcţie de alegerea copiilor, de exemplu Nike Air Max sau Converse, membrii pot economisi de la zero până la 50 de dolari pentru fiecare pereche.

”Rezolvarea problemelor părinţilor cu copii cu vârste de 2-10 ani înseamnă că vom începe să construim o relaţie prin intermediul copiilor”, a declarat directorul acestui program, Dave Cobban.

Acesta a recunoscut că cea mai mare provocare este ajutarea părinţilor să aleagă încălţămintea potrivită pentru copiii lor, ale căror picioare cresc permanent, fără să se deplaseze la mall şi fără o serie de returnări prin poştă.

Abonamentul Nike va include o hartă cu măsuri sub forma unui magnet pentru frigider, pentru a ajuta părinţii să măsoare picioarele copiilor. Compania a anunţat că un program pilot, cu 10.000 de membri, a arătat că doar o mică parte dintre părinţi au ales măsura greşită.

”Aproximativ 15% din primele comenzi nu au măsura corectă. Când clientul face prima comandă şi are o măsură greşită, îi permitem să comande o altă pereche, iar aceasta vine înainte de a trimite înapoi prima pereche”, a explicat Cobban.

A doua oară, sub 5% dintre clienţi mai greşesc măsura, iar ulterior eroarea scade la zero, a precizat acesta.

Walmart şi Macy’s folosesc deja acest sistem pe bază de abonament în cazul produselor de frumuseţe, pentru a menţine interesul clienţilor pe o piaţă care este inundată de retailerii online specializaţi şi de Amazon.com.