Autoritatea pentru Protecţia Datelor din Franţa (CNIL) a aplicat cea mai mare amendă a sa, în valoare de 100 de milioane de euro (121 milioane de dolari), gigantului american Google, pentru încălcarea reglementărilor privind cookie-urile, scrie agerpres.ro.

Cookie este un mic fişier text pe care un site îl plasează pe calculatorul sau pe dispozitivul mobil al unei persoane atunci când aceasta îl accesează. Cookie-urile pot fi utilizate pentru a crea statistici anonimizate cu privire la experienţa de navigare pe site-uri.

De asemenea, CNIL a amendat Amazon, cel mai mare retailer online, cu 35 de milioane de euro, pentru încălcarea legislaţiei locale privind ”cookies”.

Site-urile din Franţa ale Google şi Amazon nu au cerut consimţământul vizitatorilor înainte ca aceste cookie-uri să fie salvate pe computere. De asemenea, Google şi Amazon nu au furnizat utilizatorilor de internet informaţii clare privind modul în care cele două firme intenţionează să folosească rezultatele navigărilor pe site-uri şi modul în care vizitatorii site-urilor lor franceze ar putea refuza folosirea cookie-urilor, a precizat Autoritatea pentru Protecţia Datelor din Franţa.

Instituţia a precizat că Google şi Amazon au la dispoziţie trei luni pentru a schimba informaţiile afişate, altfel se vor confrunta cu amenzi suplimentare, de 100.000 euro pe zi, până când sunt realizate modificările.

Companiile americane nu au răspuns imediat solicitărilor de a comenta decizia CNIL.