Comisia de Contestaţii din cadrul Agenției Naționale pentru Proprietate Intelectuală (AGEPI) a acceptat revendicarea companiei italiene ”Fratelli Martini Secondo Luigi” privind înregistrarea mărcii naționale CANTI pentru produse din clasa 33.

Decizia a fost luată la sfârșitul lunii ianuarie 2020, după ce în 2017 o astfel de solicitare a companiei a fost respinsă.

În mai 2019, ”Fratelli Martini Secondo Luigi” obținuse câștig de cauză în instanța de apel, după ce a contestat o decizie a AGEPI de înregistrare a mărcii verbale CANTI pentru compania moldovenească ”Bulgari Winery” .

”Fratelli Martini Secondo Luigi” a creat brandul CANTI în 2001 pentru a specifica originea şi calitatea italiană a vinului produs, dar și pentru a trezi consumatorilor asocierea cu Italia, cu vinurile sale faimoase şi deosebite. Vinurile reclamantului sub marca CANTI au fost lansate pe piaţa Marii Britanii, în anul 2002. După această lansare, CANTI devine brandul principal de vinuri produse şi comercializate pentru export.

Marca CANTI a fost înregistrată în peste 60 de ţări. În 2014, tendinţele de extindere a pieţei de desfacere a vinurilor sub marca CANTI vizau Republica Moldova. Reclamantul a decis să intre pe piaţa moldovenească şi a iniţiat negocierile cu potenţiali distribuitori locali, în vederea livrării vinurilor sale, în special a vinurilor sub marca CANTI. Însă, negocierile au încetinit la un moment dat, ca în final distribuitorii locali să refuze colaborarea cu Fratelli Martini Secondo Luigi din cauza faptului că ”Bulgari Winery" SRL a demarat procedura de înregistrare a mărcii CANTI pentru vinurile sale.

Ulterior a urmat litigiul menționat mai sus.