Potrivit datelor statistice prezentate de către cei trei furnizori de comunicații mobile în trimestrul II al anului curent, consumul de Internet mobil a sporit, pe fundalul diminuării numărului total de utilizatori și al volumului total al veniturilor provenite din serviciile respective. Astfel, traficul generat de utilizatorii serviciilor de acces la Internet mobil (3G, 4G și acces dedicat (prin modemuri/routere)) a înregistrat o creștere de 46,2% și a însumat 35,5 milioane GB. Din volumul total a traficului - 18,7 milioane GB (+53,8%) a fost generat prin intermediul smartphone-urilor, iar 16,8 milioane GB (+38,5%) prin acces dedicat.

În perioada de referință, un utilizator care a accesat Internet mobil prin intermediul smartphone-ului a generat în mediu un trafic lunar (AUPU) de aproximativ 3,1 GB (+52,1%), iar un utilizator care a accesat Internet mobil dedicat – un AUPU de 25,7 GB (+ 51,6%). Numărul total al utilizatorilor care au accesat Internet mobil în perioada de referință s-a redus, comparativ cu finele anului precedent, cu circa 11,5% și a însumat 2,1 milioane. Din numărul total de utilizatori – 213,4 mii au fost utilizatorii serviciului de acces la Internet mobil dedicat (prin modemuri/routere).

Ca urmare acestei evoluții, rata de penetrare a serviciilor de acces la Internet mobil în bandă largă a constituit 79,8% (cu 9 p.p. mai puțin, față de sfârșitul anului precedent), iar rata de penetrare a serviciilor de acces la Internet mobil dedicat s-a redus cu 0,8 p.p. și a alcătuit 8,1%.

Aceleași date arată, că volumul total al veniturilor provenite din vânzarea serviciilor de acces la Internet mobil a scăzut, față de perioada similară a anului trecut, cu 4,7% și a constituit circa 286,6 milioane. lei. Venitul mediu lunar per abonat (ARPU) înregistrat de furnizorii serviciilor de acces la Internet mobil dedicat a constituit 88,5 lei (+7,4%), iar ARPU înregistrat din serviciile de acces la Internet mobil prin intermediul smartphone-urilor a alcătuit 38,4 lei (– 6,5%).

Cotele de piață ale furnizorilor, în funcţie de cifra de afaceri, au fost următoarele:”Orange Moldova” S.A. -62,5%, ”Moldcell” S.A. – 29% și ”Moldtelecom” S.A. – 8,5%.