Consiliul Superior al Magistraturii a constituit un grup de lucru care se va ocupa de identificarea soluțiilor pentru remedierea problemei condițiilor de lucru a colaboratorilor sediului Centru al Judecătoriei Chișinău. Hotărârea CSM a fost publicată, recent, pe pagina web a instituției.

Astfel, din grupul de lucru fac parte;

  • Victor Micu, membru al Consiliului Superior al Magistraturii;
  • Petru Moraru, membru al Consiliului Superior al Magistraturii;
  • Ion Crețu, membru al Consiliului Superior al Magistraturii;
  • Radu Țurcanu, președintele Judecătoriei Chișinău;
  • Aliona Miron, vicepreședintele interimar al Judecătoriei Chișinău, sediul Centru.

Menționăm că, în noiembrie 2017, imobilul amplasat în mun. Chișinău, bd. Ștefan cel Mare şi Sfânt, nr. 162 a fost transmis, cu titlu gratuit, în posesiune şi folosință temporară Judecătoriei Chișinău. În clădire își desfășoară activitatea sediul Centru al instanței. Totodată, în iunie 2018 a fost transmis în folosința temporară Judecătoriei Chișinău mai multe încăperi nelocuibile de la etajele I-VIII din aceeași clădire.

Potrivit contractului de comodat încheiat în 2020, pentru perioada de până la sfârșitul anului trecut, Judecătoriei Chișinău i-au fost transmise în folosință temporară gratuită încăperile nelocuibile de pe aceeași adresa, amplasate la etajele I-IX.

În decembrie 2020, Judecătoria Chișinău a solicitat inițierea procedurii perfectării contractului de comodat pentru anul 2021 și transmiterea în folosință a încăperilor de la etajele I-IX din clădirea situată în centrul Capitalei.

Totuși, începând cu noiembrie 2020, în clădire se efectuează lucrări de reparație, fapt ce perturbă grav activitatea instanței și anume: conectarea la agentul termic cu mari întârzieri și sistată sistematic; deconectări de la rețelele electrice și internet. Astfel, sunt create incomodități atât angajaților, cât și justițiabililor. Mai mult ca atât, autoritățile au solicitat, în toamna anului trecut, eliberarea unor spații amplasate la etajul IX al clădirii.