Datele statistice despre evoluţia pieţei serviciilor de Internet mobil în bandă largă (acces dedicat+3G, 4G), în primul trimestru al anului curent, agregate de ANRCETI, arată că Internetul mobil 4G este unul tot mai solicitat de către utilizatorii de comunicații mobile.

Astfel, numărul utilizatorilor de telefonie mobilă care au accesat Internet mobil 4G a crescut, timp de trei luni, cu 41,2 mii (4,4%), alcătuind 979,5 mii, iar numărul celor ce au accesat Internet mobil dedicat 4G a sporit cu 1,2 mii (1,2%), însumând 103,3 mii, din numărul total de conexiuni la Internet mobil în bandă largă (2,97 milioane). Urmare a acestei evoluții rata de penetrare a serviciilor de Internet mobil în bandă largă a crescut, timp de trei luni, cu 0,9 p.p. și a constituit 84%.

În același timp, traficul total de Internet mobil s-a mărit, comparativ cu trimestrul I al anului 2018, cu 9,6%, ajungând la 23,8 milioane GB, traficul de Internet prin smartphone a crescut cu 17,1%, însumând 10,3 milioane GB, iar traficul prin acces dedicat a sporit cu 4,5% și a totalizat 13,5 milioane GB. În primele trei luni ale anului, un utilizator care a accesat Internetul mobil de pe smartphone a generat în medie un trafic lunar (AUPU) de 1,8 GB, iar un utilizator care a folosit accesul dedicat la Internet – un trafic lunar de 14,4 GB.

Urmare a creșterii numărului de utilizatori și a traficului generat de aceștia, volumul total al vânzărilor pe acest segment de piață a sporit, comparativ cu perioada similară a anului trecut, cu 30,2 milioane lei (12,4%) și a totalizat 274,5 milioane lei. În consecință, venitul mediu lunar (ARPU) per utilizator de Internet mobil prin smartphone a crescut, față de trimestrul I al anului 2018, cu 11,3% și a alcătuit 34,6 lei, iar ARPU prin acces dedicat a sporit cu 2,1% și a constituit 80,7 lei.

Cotele de piață a celor trei furnizori de servicii de acces la Internet mobil în bandă largă, în funcție de cifra de afaceri, au fost următoarele: Orange Moldova – 62,6%, Moldcell – 28%, Moldtelecom-Unite – 9,4%.