Prețul reprezintă cantitatea de bani pe care cumpărătorul (consumatorul) o plătește în schimbul unei unități de bun economic, suma pentru transferarea drepturilor de proprietate asupra unui bun de la o persoană la alta.

Indicator de preţ - purtător de informaţie (hârtie, carton, material plastic etc.) privind denumirea mărfii, costul/preţul, cantitatea şi calitatea produsului şi care reflectă diverse caracteristici ale acestuia.

Orice produs pus în vânzare se expune în mod obligatoriu cu indicarea preţului. Neindicarea preţului constituie contravenţie şi se sancţionează conform legislaţiei în vigoare.

Indicarea preţului se realizează prin indicatorul de preţ amplasat pe produse sau lângă acestea în imediata apropiere, ori poate fi cuprins într-o listă sau într-un catalog, împreună cu preţurile altor produse. Nu trebuie să existe nici o îndoială în ceea ce priveşte produsul la care se referă preţul.

Indicarea preţurilor se face astfel încât consumatorul aflat în suprafaţa de vânzare să le poată vedea în locurile de prezentare fără a întreba vânzătorul.

În cazul în care preţurile se află în vitrinele exterioare, acestea se indică astfel încât consumatorul să le poată vedea cu uşurinţă fără a intra în suprafaţa de vânzare.

Pentru produsele vândute în vrac prin cântărire sau măsurare este obligatorie indicarea numai a preţului unitar.

Preţul de vânzare, preţul unitar şi preţul de achiziţie sau de producere se indică la vedere într-o formă clară, vizibilă şi uşor de identificat. Preţul de vânzare şi preţul unitar se indică cu aceleaşi dimensiuni ale cifrelor.

În unităţile de alimentaţie publică preţurile se indică în meniu (lista de bucate) sau în catalogul de preţuri (pentru băuturi).

Responsabilitatea pentru indicarea preţului revine vânzătorului.

În cazul produselor preambalate pentru care reglementările în vigoare prevăd indicarea atât a cantităţii nominale, cât şi a masei componentei solide, este suficient să se indice preţul unitar al componentei solide.

Comerciantul care oferă un produs/serviciu spre vânzare în reţeaua cu amănuntul trebuie să indice pe indicatorul de preţ preţul de vânzare, preţul pe unitatea de măsură şi tariful practicat, conform prevederilor legale în vigoare. Nu este necesar să se indice preţul unitar dacă acesta este identic cu preţul de vânzare.

Preţurile de vânzare, preţurile pe unitatea de măsură şi tarifele se indică în mod vizibil şi fără echivoc prin marcare, etichetare, prin meniul propus şi/sau afişare şi se exprimă exclusiv în monedă naţională. Produsele și serviciile se comercializează pe teritoriul Republicii Moldova la prețuri libere de vânzare, cu excepția prețurilor/tarifelor reglementate de către stat. Prețul la comercializarea produselor/serviciilor social importante de primă necesitate, a căror listă reflectă coșul alimentar al minimului de existență, se aprobă de către Guvern și se reglementează prin limitarea rentabilității la producere și/sau a adaosului comercial la vânzarea  acestora.

Potrivit Agenţiei pentru Protecţia Consumatorilor și Supravegherea Pieței, încălcarea de către întreprinderile comerciale şi de alimentaţie publică, indiferent de tipul de proprietate şi forma juridică de organizare, precum şi de către persoanele fizice care practică comerţul, a regulilor de comerţ manifestată prin lipsa indicatoarelor de preţuri sau a meniurilor la mărfurile destinate comercializării ori întocmirea lor cu încălcarea regulilor stabilite, precum și omiterea indicării la vedere, într-o formă clară şi explicită, a prețurilor ori a tarifelor se sancţionează cu amendă de la 12 la 18 unităţi convenţionale (de la 600 la 900 lei).