Datele statistice despre evoluţia pieţei serviciilor de telefonie mobilă, raportate Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) arată că, în anul 2019, volumul traficului de voce în reţelele mobile a crescut, faţă de anul 2018, cu 0,7% şi a depăşit cifra de 6,21 miliarde minute, iar traficul mediu lunar per utilizator (MoU) a sporit cu 4,3% și a alcătuit 278 minute (patru ore şi 38 de minute), durata medie a unui apel fiind de 1,8 minute. Totodată, numărul total al utilizatorilor acestor servicii a scăzut cu 0,2% şi au totalizat 4,4 milioane, iar volumul veniturilor realizate pe acest segment de piaţă s-a diminuat cu 2%, însumând  3,14 miliarde lei.

Conform datelor prezentate ANRCETI de cei trei furnizori de comunicaţii mobile (Orange Moldova, Moldcell şi Moldtelecom), cea mai semnificativă creștere a traficului de voce – de 10,2% – a fost înregistrată de SA”Moldtelecom”, acest indicator însumând circa 406,3 milioane minute, iar în rețeaua SA ”Moldcell” a crescut cu 0,7% și a alcătuit 1,6 miliarde minute. Traficul în rețeaua SA ”Orange Moldova” s-a redus cu 0,2% și a constituit 4,2 miliarde minute.

Aceleaşi date arată că, un abonat al SA”Orange Moldova” a vorbit la telefon în mediu lunar 323 minute. Un abonat deservit de SA ”Moldtelecom” -299 minute, iar unul de la SA”Moldcell” – 199 minute. Urmare a acestei evoluţii, venitul mediu lunar per abonat (ARPU) a crescut cu 1,1% şi a alcătuit 73,3 lei. SA ”Moldtelecom” a înregistrat un ARPU de 81,2 lei, SA ”Orange Moldova” – de 78,1 lei şi SA ”Moldcell” – de 63,8 lei.

Diminuarea numărului total de abonaţi ai serviciilor respective a fost determinată de scăderea abonaţilor companiei Moldcell, cu 1,9%, alcătuind 1,49 milioane şi companiei Orange Moldova, cu 0,1%, însumând circa 2,53 milioane. În acelaşi timp, baza de abonaţi a companiei Moldtelecom s-a majorat cu 5,9% şi a totalizat 407,3 mii.

Din numărul total de abonaţi, 3,61 milioane (81,4%) erau abonaţi activi, iar circa 824,6 mii (18,6%) – abonaţi pasivi (abonaţii care în ultimele trei luni nu au utilizat și nu au achitat nici un serviciu de telefonie mobilă). Rata de penetrare a serviciilor de telefonie mobilă, raportată la 100 locuitori, a crescut cu 1,6 puncte procentuale şi a ajuns la 134,8%.

La sfârşitul anului 2019, cota de piață, în funcţie de cifra de afaceri, deţinută de SA ”Orange Moldova” era de 63,9%, cota SA ”Moldcell” era de 30,2%, iar cota SA ”Moldtelecom” a fost de 5,9%.