Carrefour va face un parteneriat cu gigantul chinez Tencent Holdings şi va investi 2,8 miliarde de euro în următorii cinci ani, în segmentul de retail online, după ce CEO-ul Alexandre Bompard a decis că va intra în cursă împotriva Amazon, scrie zf.ro. Decizia anunţată va avea drept consecință concedierea a 2.400 de angajaţi din sediul central situat în Boulogne-Billancourt, Franţa. Totodată, Carrefour plănuieşte să vândă 273 de locaţii, care au servit fostului lanţ Dia, şi să reducă mărimea francizei de hypermaketuri. În același timp, compania caută un stimulent pentru unităţile sale din China, semnând parteneriate cu Tencent şi cu producătorul de legume şi fructe Yonghui. Carrefour a anunţat că ţinteşte spre reducerea costurilor pentru a economisi 2 miliarde de euro până în 2020. Retailerul pariază pe produsele marcă proprie, şi speră ca acestea să reprezinte o treime din vânzările totale până în 2022. De asemenea, până în 2022, compania vrea să-şi tripleze încasările din vânzarea de produse organice, până la 5 miliarde de euro. ”Momentan suntem în mijlocul unei schimbări profunde la nivel global. Comportamentul nostru de consum se schimbă: calitatea, siguranţa şi locul de provenienţă al produselor – asta îi interesează acum cel mai mult pe clienţii noştri”, a transmis compania. După anunţarea noului plan de relansare, acţiunile companiei au urcat marţi dimineaţă cu 4,9% la Bursa de la Paris. Carrefour a anunţat că în 2017 vânzările la magazinele deschise de peste un an au crescut cu 1,6%, la 88,24 miliarde de euro, dar datele reprezintă o încetinire faţă de avansul de 3% înregistrat în 2016. Carrefour este cel mai mare retailer european şi al doilea la nivel mondial după Wal-Mart.