Întreprinderile şi organizaţiile cu diverse forme de proprietate, persoane juridice înregistrate în Republica Moldova, precum şi persoane fizice care produc bunuri materiale şi/sau prestează servicii pe teritoriul țării pot să se înscrie la concursul "Marca comercială a anului 2017" și “Premiul pentru realizări în domeniul calității 2017”. Acestea au fost lansate astăzi de Camera de Comerț și Industrie și Agenția de Stat pentru Proprietate Intelectuală (AGEPI). Potrivit unui comunicat de presă al AGEPI, la concurs se admit doar mărcile comerciale (naţionale şi străine) care la momentul depunerii cererii de participare sunt înregistrate şi valabile pe teritoriul Republicii Moldova, conform legislaţiei în vigoare. Participanții vor concura pentru premiul mare - Mercuriul de Aur, medaliile de aur, de argint şi de bronz. Ediţia din acest an a concursului va avea, în total, 12 nominalizări şi 11 categorii la care pot aplica pretendenţii la cele mai onorifice distincţii oferite pentru rezultate remarcabile dovedite:
  • nominalizarea conform criteriilor de consum: ”Aprecierea consumatorilor" și ”Marcă locală”;
  • nominalizările conform criteriilor de profesionalism -  nominalizarea ”Debutul anului”, ”Export”, ”Inter”, ”Marca Comercială Responsabilă Social”, ”Marcă Consacrată”, nominalizare închisă ”Reputație și încredere”, nominalizaee ”Rebranding”.
În premieră, în acest an, au fost incluse și categoriile: ”Femeia în afaceri”, ”Liderul anului” și ”IMM-ul favorit al anului”.   Concursul ”Marca comercială a anului" a fost inițiat în anul 2003 și are drept scop promovarea practicilor de succes în domeniul businessului, familiarizarea consumatorilor cu cele mai bune mărci de pe piața autohtonă, precum și remarcarea celor mai competitive întreprinderi din Republica Moldova. În același timp, întreprinderile pot participa și la concursul ”Premiul pentru realizări în domeniul calităţii bunurilor și serviciilor”, care are drept scop identificarea companiilor ce au implementat cu succes managementul calității și promovează abordările moderne ale calității. Acesta a fost lansat în 2014 de către Camera de Comerț și Industrie în parteneriat cu Centrul Naţional de Acreditare, Institutul Naţional de Metrologie, Institutul Naţional de Standardizare și Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor. Premiul este acordat anual pe bază de concurs companiilor și organizațiilor cu diverse forme de proprietate, persoane juridice/fizice înregistrate în Republica Moldova, care produc bunuri materiale şi/sau prestează servicii pe teritoriul ţării, pentru obținerea unor rezultate semnificative în domeniul calității produselor și serviciilor, asigurarea siguranței acestora, precum și pentru punerea în aplicare a managementului calităţii. La concurs pot participa întreprinderi micro şi mici cu numărul angajaţilor până la 49 persoane şi suma anuală a veniturilor de la vânzări până la 25 milioane de lei, întreprinderi medii cu numărul angajaţilor de la 49 până la 249 persoane şi suma anuală a veniturilor de la vânzări până la 50 milioane de lei, ntreprinderi mari cu numărul angajaţilor peste 249  (cu excepţia întreprinderilor pe poziții monopol naturale) şi suma anuală a veniturilor de la vânzări mai mult de 50 milioane de lei și desigur întreprinderile pe poziții monopol naturale și cele declarate dominante pe piețe relevante, conform prevederilor legale. Câștigătorii concursurilor vor fi premiați în luna iunie, în cadrul Galei Businessului Moldovenesc. Detalii despre concursul ”Marca comercială a anului", regulament și formulare de aplicare găsiți la următoarea adresă: www.marca.chamber.md. Amintim că, la Gala Businessului Moldovenesc, de anului trecut, marca comercială BizLaw a primit medalia de aur la categoria ”Debutul anului”.