Reguli noi pentru stabilirea promoțiilor. Un grup de deputați a elaborat un proiect de lege prin care propun un Regulament cu privire la comercializarea produselor și prestarea serviciilor de către agenții economici cu reducere de preț. Potrivit proiectului, publicitatea urmează să includă următoarele date:
  • prețul de vânzare sau cota procentuală de reducere a prețului;
  • data de debut a vânzării și durata acesteia;
  • limita stocului disponbil (număr exact) în cazul vânzării cu preț redus al anumitor mărfuri până la epuizarea stocului;
  • cota procentuală a reducerii sau prețul redus pentru fiecare categorie de mărfuri în parte, în cazul în care vânzarea la preș redus urmează a fi aplicată la mai multe categorii de mărfuri, iar cota procentuală de reducere a prețului este diferită.
Deputații mai propun ca orice anunț sau altă formă de publicitate cu inscripția ”reduceri totale”, sau alte inscripții cu mesaj asemănător, să fie afișate/difuzate doar în cazul în care reducerea este aplicată pentru toată marfa expusă spre comercializare. Totodată, autorii inițiativei intenționează să interzică difuzarea/afișarea publicității cu inscripția ”reduceri până la”. Potrivit inițiativei, la stabilirea prețului redus comerciantul va trebui să îl raporteze la prețul de referință. Acesta este cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare, pentru același produs în ultimele 45 de zile. În cazul produselor noi lansate, comercianții vor trebui să anunțe pe lângă prețul promoțional și prețul care urmează să fie stabilit după expirarea ofertei. Aceștia nu vor putea modifica prețul de referință, anunțat, timp de 45 de zile. Totodată, agenții economici ar putea fi obligați să țină un registru al mărfurilor cu preț redus, pe care vor trebui să-l prezinte organelor de control abilitate în cazul controalelor. Deputații susțin că regulamentul este necesar deoarece ”deseori, unii comercianți, majorează peste noapte prețurile de vânzare a unor produse, pentru a afișa și prezenta în ziua reducerilor un preț anunțat în publicitate. În realitate, însă, prețurile rămân practic aceleași, iar consumatorul este dus în eroare”.