Comercianții vor avea dreptul să le ceară furnizorilor de produse alimentare o reducere a prețului limitată. Potrivit unui proiect de lege aprobat de Guvern, reducerile nu vor depăși 10% din prețul de vânzare al furnizorului. Documentul prevede, însă, o excepție de la această normă în cazurile în care furnizorii produselor alimentare solicită din proprie inițiativă comerciantului prestarea serviciilor de marketing și publicitate. Totodată, pentru a se asigura că vânzătorii nu vor face abuz de această excepție, se stipulează că serviciile de marketing și publicitate se vor presta în baza unui contract încheiat aparte de contractul de achiziție, iar perioada/durata acestor servicii nu poate depăși 60 de zile anual (aceste zile pot fi distribuite pe parcursul anului în funcție de voința furnizorului corelată cu interesul de a-și promova un oarecare produs). Proiectul mai prevede că nu pot fi acordate reduceri comerciale, sub sancțiunea nulității, pentru produsele social importante, conform listei aprobate de Guvern. Totodată, comerciantul, sub sancțiunea nulității, nu poate să condiționeze furnizorul să nu vândă produsul și altor comercianți la un preț mai mic decât cel la care îl vinde lui. De asemenea, furnizorul, sub sancțiunea nulității, nu poate să condiționeze păstrarea, de către comerciant, a unui anumit preț de raft. Potrivit autorilor inițiativei, plafonarea a fost propusă de producătorii locali și este argumentată prin faptul că, în procesul de negociere a contractelor de livrare a produselor, comercianții solicită din partea furnizorilor diverse reduceri de preț, mărimea cărora depășește în anumite cazuri 30 la sută. Astfel, producătorii, în special cei mici, sunt nevoiți să vândă marfa la prețuri mai mici decât costul de fabricare.