În anul 2017, numărul total al utilizatorilor de telefonie mobilă a crescut cu 30,7 mii față de anul 2016 și a atins suma de 4,5 milioane. Creșterea a fost determinată de mărirea numărului de abonați la două companii din țară. Datele statistice au fost prezentate de către Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI). La sfârșitul anului trecut, din totalul de 4,5 milioane de utilizatori, aproximativ 3,6 milioane erau activi, iar 797 mii de utilizatori nu au consumat şi nu au achitat, în ultimele trei luni, niciun serviciu de telefonie mobilă. În medie, un utilizator a vorbit lunar 221 minute în rețeaua de telefonie mobilă, iar durata medie a unui apel, în 2017, a fost de 1,7 minute. Cele mai multe minute au fost utilizate în rețeaua Orange Moldova, peste 4,2 miliarde, Moldcell – 1,6 miliarde și Unite – 335 milioane. Vânzările înregistrate de companiile de telefonie mobilă s-au diminuat, volumul total al acestora a scăzut cu peste 104,2 milioane de lei (-3%) și a alcătuit 3,33 miliarde de lei. În consecință, și venitul mediu lunar per utilizator (ARPU) de telefonie mobilă a scăzut cu 5,8% şi a alcătuit 62,3 lei. Astfel, Orange Moldova a înregistrat în medie un venit de pe fiecare utilizator de 69,2 lei, Moldcell – de 56,5 lei și Moldtelecom – de 37 lei. Diminuarea vânzărilor pe piață a fost determinată de micșorarea vânzărilor realizate de companiile Orange Moldova și Moldcell. Volumul vânzărilor ale acestor două companii s-a redus cu 96,1 milioane de lei (-4,3% ) și, respectiv, cu 22,2 milioane lei (-2,14%). Acestea au însumat 2,15 miliarde de lei și, respectiv, 1,01 miliarde de lei. Vânzările efectuate de Moldtelecom-Unite au crescut cu 14 milioane de lei (+9,6%) și au alcătuit 160,05 milioane de lei. În comparație cu anul 2016, anul trecut poziţiile celor trei furnizori pe piața serviciilor de telefonie mobilă, în funcţie de cifra de afaceri, au suferit schimbări ușoare. Astfel, la finele anului 2017, cota de piaţă a companiei Orange Moldova s-a micșorat cu 0,83 puncte procentuale, alcătuind 64,7%, iar cotele de piață ale companiilor Moldtelecom și Moldcell a crescut cu 0,55 puncte procentuale și, respectiv, cu 0,28 puncte procentuale, constituind  4,8% și, respectiv, 30,5%. Conform datelor, Orange Moldova are 2,6 milioane de abonați, Moldcell – 1,4 milioane și Unite – peste 375 mii. Rata de penetrare a servicii de telefonie mobilă, raportată la 100 de locuitori, s-a majorat  în 2017 cu 0,94 puncte procentuale și a atins pragul de 125,6%.