Pentru a completa conturile personale de asigurări sociale cu informația privind stagiul de muncă realizat până la 1 ianuarie 1999, în perioada 1 mai -15 decembrie, Casa Națională de Asigurări Sociale va scana informația din carnetele de muncă prezentate de angajator sau salariat și va stoca informația în Registru de stat al evidenței individuale a contribuțiilor. Potrivit unui proiect de hotărâre a Guvernului, prezentat pentru consultări publice, modul și graficul de scanare va fi întocmit printr-un act normativ intern al Casei Naționale de Asigurări Sociale. Documentul mai prevede că până la data de 28 decembrie conducătorii întreprinderilor, organizațiilor și instituțiilor, indiferent de forma juridică de organizare și proprietate, vor înmâna salariaților, sub semnătură, carnetele de muncă. Înainte de asta, însă, angajatorul va face ultima înscriere în carnetele de muncă despre funcția deținută în momentul înmânării. Înscrierile în carnetele de muncă efectuate până la 1 ianuarie 2019 își păstrează valabilitatea și pot fi utilizate la necesitate. Cu toate acestea, Regulamentul privind completarea, păstrarea şi evidenţa carnetului de muncă va fi abrogat de la începutul anului viitor. Digitaliazarea informațiilor va permite eliminarea factorului uman în procesul de stabilire a pensiilor de asigurări sociale și ar elimina tentativele de includere a unor înscrieri false în carnetele de muncă. Potrivit Legii privind sistemul public de pensii, persoanele care solicită dreptul la pensie urmează să confirme documentar stagiul de cotizare pe tot parcursul activității. Pentru perioada începând cu 1 ianuarie 1999 stagiul de cotizare este reflectat în conturile personale ale asiguraților, prin prezentarea lunară de către angajator a declarației persoanei asigurate. Pentru perioada de până la 1 ianuarie 1999 confirmarea stagiului de cotizare se efectuează prin prezentarea carnetelor de muncă în original și copie.