Un grup de deputați propune ca până la punerea în aplicare a Legii contabilității și raportării financiare, auditul obligatoriu al situațiilor financiare pentru anul 2017 se va efectua la întreprinderile de stat care depășesc, pentru ultimile două perioade consecutive de gestiune precedente, limitele a două din următoarele criterii:
  • capital social – 500 mii lei;
  • total venituri – 10 milioane de lei;
  • numărul mediu scriptic al personalului în perioada de gestiune – 100 de persoane.
Potrivit autorilor inițiativei, o parte din întreprinderile de stat supuse auditului obligatoriu al situațiilor financiare, conform legii vechi, au încheiat contracte cu societățile de audit și sunt în proces de desfășurare a auditului situațiilor financiare pentru anul 2017. De asemenea, potrivit prevederilor proiectului, auditul obligatoriu al situațiiilor financiare pentru anul 2018 se va efectua la întreprinderile de stat și întreprinderile municipale care la situația din 31 decembrie 2017 au depășit limitele a două dintre următoarele criterii:
  • totalul activelor – 63.600.000 de lei;
  • veniturile din vânzări – 127.200.000 de lei;
  • numărul mediu al salariaților în perioada de gestiune – 50.
Autorii inițiativei susțin că diferențierea criteriilor pentru auditarea situațiilor financiare pentru anii 2017 și 2018 s-a stabilit ținându-se cont de faptul că pentru anul 2018 urmează a fi audiate situațiile financiare atât ale întreprinderilor de stat, cât și ale celor municipale. Asta în timp ce pentru anul 2017 erau supuse verificărilor doar întreprinderile de stat. Astfel, deputații vor să soluționeze vidul legislativ creat privind auditarea situațiilor financiare pentru anul 2017 la întreprinderile de stat și pentru anul 2018, la întreprinderile de stat și cele municipale, în legătură cu intrarea în vigoare de la 1 ianuarie 2019 a Legii contabilității și raportării financiare .