În timpul apropiat expiră perioada rezervărilor timpurii pentru vacanțele planificate. Specificul rezervărilor timpurii constă în achiziționarea pachetelor turistice din timp, la un preț redus cu 20-40%, cu beneficierea de servicii ulterior, în perioada estivală. Potrivit Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP), agențiile de turism sunt obligate să includă în oferta lor un set strict stabilit de informații precontractuale, puse la dispoziția consumatorilor, inclusiv: itinerariul, mijloacele de transport, tipul unităților de cazare și categoriile de clasificare ale acestora, serviciile de masă oferite, preț și altele. Totodată, consumatorul, la procurarea pachetului turistic cu rezervare timpurie, încheie și primește un exemplar al Contractului de servicii turistice și la achitare, urmează să i se elibereze bonul fiscal pentru fiecare plată efectuată (fie în rate, fie integral). De asemenea, înainte de plecarea în vacanță, agențiile de turism sunt obligate să înmâneze consumatorului voucherul turistic, asigurarea medicală, biletele de transport, vizele și alte informații utile (ghid, transfer, excursii etc.). Consumatorul are dreptul să beneficieze de toate serviciile turistice, menționate în contractul de servicii turistice și voucherul turistic, prestate calitativ și în condițiile stabilite. În cazul în care pe parcursul sejurului clientul nu este satisfăcut de unele servicii (hotelul nu are dotările menționate, camera este murdară sau neîngrijită, mâncarea nu corespunde regimului anunțat sau nu au fost oferite excursiile opționale plătite etc.), acesta trebuie să anunțe agenția de turism contractată. Acesta poate solicita alte variante alternative sau restituirea contravalorii serviciilor necalitative, în baza următoarelor acțiuni întreprinse la fața locului:
  • trebuie păstrat orice document în scris sau primit pe e-mail în care sunt cuprinse informațiile legate de pachetul de servicii procurat de la agenția de turism;
  • fotografii ale camerei de hotel și ale împrejurimilor acestuia pentru a putea dovedi neconformitățile;
  • o reclamație în scris la recepția hotelului;
  • contactarea agenției de turism care este obligată să ofere variante alternative sau să ramburseze o parte din prețul plătit, sau să plătească despăgubiri pentru serviciile neprestate.
În cazul unei prestări neconforme a serviciilor, consumatorul poate să depună o reclamație la agenția de turism vizată, pentru a primi despăgubiri. Dacă agentul economic nu remediază problema trebuie depusă o plângere la APCSP.