Un bărbat a dat în judecată compania rusească avia Aeroflot-Russian Airlines, reprezentanța din Republica Moldova, după ce cursa la care era înregistrat, Chișinău-Moscova-Tokyo, a fost anulată din motive tehnice. Mai exact, cu 20 de minute înainte de efectuarea zborului a fost anunțat că sunt anumite probleme, iar o altă alternativă de zbor nu i-a fost propusă. În instanță, bărbatul a solicitat compensarea daunelor și a cheltuielilor de judecată. În cerere, reclamantul a indicat că la Moscova a ajuns prin intermediul altei curse, după 14 ore. La fel, după 24 ore a fost transferat din Moscova la o cursă spre Tokyo. Acesta a invocat că a așteptat cursele în aeroporturi, fără a preciza dacă i s-a oferit sau nu cazare.  Reclamantul a mai indicat că a trimis în adresa companiei o solicitare de a-i fi achitate compensații bănești în mărime de 600 de euro. Cererea a fost, însă, refuzată. În instanță bărbatul a solicitat și prejudiu moral de 1.000 de euro, dar și compensarea cheltuielilor de judecată în valoare de 5.000 de lei.  Prin hotărârea Judecătoriei Chișinău, cererea de chemare în judecată a fost respinsă ca neîntemeiată. Bărbatul a declarat apel și a solicitat casarea deciziei primei instanțe.  Curtea de Apel Chișinău a ajuns la concluzia că intimatului i s-a oferit cazare atât în Chișinău, cât și la Moscova, iar că în speţă se întrunesc temeiurile legale ce exclud răspunderea companiei aeriene pentru survenirea situaţiei nominalizate. Și asta pentru că magistrații au apreciat situația ca fiind una excepțională. Curtea de Apel Chișinău a concluzionat că transportatorul a executat toate dispozițiile legale ce se impun în situaţia anulării cursei avia, inclusiv oferirea cazării în hoteluri, oferirea meselor şi băuturilor şi asigurarea comunicării prin punerea la dispoziţia apelantului a unui telefon mobil.  Prin urmare, instanța de apel a menținut decizia Judecătoriei Chișinău. Aceasta poate fi atacată, însă, la Curtea Supremă de Justiție. Cum ne apărăm drepturile în fața companiilor aeriene, vedeți aici.