Certificatul medical privind starea sănătății candidaților la funcția de procuror va fi valabil cel puțin doi ani. Regulamentul Consiliului Superior al Procurorilor (CSP) a fost modificat. Potrivit CSP, conținutul documentului a fost schimbat pentru a elimina discrepanțele apărute între două acte normative ce reglementează procedura obligatorie de efectuare a examenului medical privind starea sănătății, care precedă înscrierea în Registrul candidaților pentru suplinirea funcțiilor vacante de procuror în procuraturile teritoriale. Mai exact, Regulamentul CSP prevede că ”certificatul medical cu privire la starea sănătății este valabil 12 luni de la data emiterii”. În același timp, un ordin al ministrului Sănătății prevede că ”certificatul medical privind starea sănătăţii candidaţilor la funcţia de procuror este valabil până la încadrarea în funcţia de procuror, dar nu mai mult de doi ani de la emiterea acestuia, iar în cazul procurorilor în funcţie este valabil timp de cinci ani”. În astfel de circumstanțe, Consiliul a recurs la modificarea pct. 8.7 al propriului Regulament și a preluat varianta expusă în Regulamentul aprobat prin Ordinul Ministerului Sănătății nr. 761 din 04.10.2016, ca fiind cea mai acceptabilă ca durată de valabilitate a certificatului și adecvată atât pentru situația de numire pentru prima dată în funcția de procuror a candidaților, cât și pentru cea de promovare sau confirmare în funcție a procurorilor.