Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP) vine cu sfaturi pentru persoanele care aleg să călătorească cu taxi-ul. Astfel, pentru a beneficia de prestarea corectă a unui serviciu de taxi, când urcați în mașină trebuie să vă asigurați că acel mijloc de transport aparține unei firme autorizate. Acesta trebuie să aibă numere de înmatriculare de culoare galbenă. Lampa de taxi trebuie să fie în stare funcțională și să fie fixată pe mașină. De asemenea, în interiorul automobilului trebuie să fie instalat taximetrul (aparatul care calculează distanța parcursă și emite bonul de casă). Pe portierele din față ale mașinilor trebuie să fie afișate tarifele per kilometru și per oră, precum și tariful de pornire, în așa mod ca acesta să fie vizibil de la o distanță de cinci metri. În interiorul mașinii trebuie să fie la vedere ecusonul cu numele şi fotografia conducătorului auto, precum și denumirea agentului transportator. Consumatorul poate solicita șoferului să-i prezinte: buletinul de verificare metrologică a taximetrului, certificatul de competență profesională a șoferului și foaia de parcurs. La sfârșitul călătoriei, pasagerul trebuie să achite taxa de deplasare, conform bonului de casă. Consumatorul poate solicita de la șofer deplasarea spre destinația finală pe orice traseu deschis circulației publice. Se permite transportarea fără plată cu taxiul a bagajelor care, conform gabaritelor, pot fi plasate liber în portbagaj. Dacă considerați că vi s-au încălcat drepturile în cadrul prestării serviciului de transportare în regim taxi puteți să adresați o reclamație către agentul economic prestator de serviciu. Dacă acesta nu vă satisface pretențiile puteți să contactați reprezentanții APCSP.