Companiile pot fi considerate operatori de date personale și dacă folosesc alte rețele de socializare în afară de Facebook, sunt de părere specialiștii (de exemplu, Instagram sau LinkedIn). Mai mult, acestea pot intra în ”clubul” operatorilor chiar și în situația în care folosesc servicii care generează statistici de trafic pentru site-urile lor, cum ar fi Google Analytics, scrie avocatnet.ro. Concluzia a fost făcută după ce, recent, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a decis că firmele care administrează pagini de Facebook sunt operatori de date personale și sunt obligate să ia măsuri pentru a proteja datele vizitatorilor. În acest context, specialiștii atenționează că raționamentul CJUE poate fi aplicat cu ușurință și atunci când firmele folosesc pagini de fani pe alte rețele, cum ar fi LinkedIn, Google+, Instagram sau Twitter. În plus, concluzia judecătorilor europeni poate fi valabilă chiar și în cazul firmelor care au site-uri și care folosesc servicii de statistici de trafic, precum Google Analytics. Începând cu data de 25 mai 2018, UE are un cadru legal unic în materie de date personale, reprezentat de GDPR (Regulamentul general privind protecția datelor). Acesta se aplică direct tuturor statelor membre UE. Hotărârile CJUE conțin interpretări obligatorii pentru instanțele din statele UE care se pot confrunta cu spețe asemănătoare.