Indiferent dacă este vorba despre o simplă ședință, despre o negociere pentru un contact sau despre o cină de afaceri, există câteva reguli nescrise care îți vor asigura succesul.
De la felul în care te îmbraci, la gesturile pe care le faci atunci când discuți cu un partener de afaceri, lucrurile mărunte îți pot influența reputația și reușita. Avocatura.com prezintă trei sfaturi care îți vor fi de folos în orice context de business, formal sau informal: 1. Nu stabili un meeting doar de dragul de a o face Conform unui studiu realizat în urmă cu 20 de ani în USA, din ale cărui conluzii avem cu toții de învățat, oamenii de afaceri participă, în medie, la 60 de ședințe în fiecare lună."Meetings in America: A study of trends, costs and attitudes toward business travel, teleconferencing and their impact on productivity" ne arata că în domeniul business, time managementul și productivitatea au de suferit din cauza discuțiilor irelevante între parteneri. CBS News mai oferă un insight important: 31 de ore sunt pierdute în fiecare lună cu întâlniri lipsite de valoare pentru business. De aceea, este important ca atunci când organizezi o ședință sau o întâlnire cu un partener, să stabilești clar care vor fi subiectele aduse în discuție și care este scopul disecării fiecăruia dintre ele. Poți folosi de o mulțime de tooluri și tehnologii moderne pentru a distribui timpul alocat fiecărei teme și pentru a atribui roluri fiecărui participant. Astfel, vei reuși să eviți  timpii morți și pierderea interesului participanților. 2. Fii punctual Un studiu al Macrothink Institute arată că impactul punctualității este unul major în economie și ca obiceiurile culturale privind acest aspect pot afecta dezvoltarea unei țări. La nivel micro, acest lucru este valabil pentru orice afacere. O cultură organizațională în care punctualitatea ocupă un loc de cinste poate determina succesul unui business. Indiferent dacă ești manager și vrei să le oferi celorlalțo angajați un model demn de urmat și un exemplu de productivitate sau dacă vei folosi această calitate pentru a câștiga încrederea partenerilor externi, te poți folosi de câteva trucuri pentru a te asigura că vei ajunge mereu la timp acolo unde trebuie să fii. daca esti manager si vrei sa le oferi celorlalti angajati un model demn de urmat si un exemplu de productivitate sau daca vei folosi aceasta calitate pentru a castiga increderea partenerilor externi, te poti folosi de cateva trucuri pentru a te asigura ca vei ajunge mereu la timp acolo unde trebuie sa fii:
  • Poartă ceas. Nu numai că este un accesoriu elegant, dar te va ajuta să te organizezi mai bine. Știai că ceasurile mecanice, indiferent dacă sunt manuale sau automatice, pot rămâne în urmă cu până la 10 secunde pe zi? Asta înseamnă că în fiecare lună pot ajunge la o întârziere de până la cinci minute, respectiv la 60 de minute pe an.
  • Folosește calendarul pentru a programa ședințele și întâlnirile de afaceri și fă un obicei din a-l consulta în fiecare dimineață, pentru a nu rata nimic.
  • Folosește funcția de reminder și seteaz-o cu suficient timp înaintea fiecărui eveniment, ținand cont de toți factorii externi care te-ar putea întârzia, de la prelungirea timpului depus pentru a rezolva un task, la traficul prin care trebuie să treci pentru a ajunge la locul de întâlnire.
3. Notează cele mai importante topicuri și trimite-le participanților un email de follow up Motivul principal pentru a lua notite este acela de a nota atribuțiile care ți-au fost direcționate. În cazul în care acestea sunt interdependente cu taskurile și responsabilitațile altor participanți, îți va fi de folos să știi care sunt atribuțiile și rolul fiecăruia. Arta și știința de a face follow up după o întâlnire de afaceri reprezintă un obicei profesional vital pentru oricine. În acest fel te vei asigura ca toți participanții și-au inteles rolul în proiect și sarcinile specifice. E-mail-ul de follow up poate include prezentările folosite în timpul întâlnirii, dacă este cazul, și un rezumat structurat al celor discutate.