Gestionarea dosarelor și cererilor de judecată va putea fi efectuată doar prin Programul integrat de gestionare a dosarelor. Modificări și completări ale unor acte legislative în acest sens au fost votate de către Parlament. Documentul prevede că Programul integrat de gestionare a dosarelor este unic pentru toate instanţele de judecată și este parte componentă a Sistemului informaţional judiciar. Utilizarea acestuia va fi obligatorie pentru toate instanţele de judecată. Gestiunea Programului şi asigurarea controlului asupra funcţionalităţii acestuia se va efectua de către Agenţia de administrare a instanţelor judecătoreşti. Totodată, proiectul vizează activitatea Inspecției judiciare, care este un organ specializat independent subordonat Consiliului Superior al Magistraturii. Acesta urmează să fie constituit din şapte inspectori-judecători, care vor dispune de autonomie funcţională. Durata mandatului de inspector-judecător se va fi de șase ani, iar o persoana va putea deține această funcție pentru un singur mandat. Inspectori-judecători vor putea fi deveni persoanele care nu au exercitat funcţia de judecător în ultimii trei ani. O altă completare legislativă prevede că absolvenții Institutului Național al Justiției care vor activa în funcția de judecător, procuror sau altă funcție publică mai puțin de trei ani, vor fi obligați să restituie bursa primită în timpul studiilor.