Autoritățile vor să vândă Air Moldova cu tot cu datoriile de peste 60 de milioane de euro. Directorul general al Agenției Proprietății Publice (APP), Vladimir Baldovici, a declarat că expunerea la vânzare este determinată de nevoia de a păstra această companie. ”Viitorul acestei companii și locurile de muncă aferente sunt foarte importante pentru noi. Ceea ce se urmărește este evitarea falimentului și garantarea dezvoltării companiei”, a subliniat Vladimir Baldovici. Directorul APP a menționat că Air Moldova a fost inclusă în lista întreprinderilor pasibile privatizării în 2008. Potrivit Strategiei de transport și logistică pe anii 2013-2022 adoptată de Guvern în octombrie 2013, compania Air Moldova trebuia să fie privatizată în 2015. ”Ca să facă față schimbărilor de pe piața internațională, Air Moldova trebuia să atragă investitori cu ani în urmă. Cu părere de rău acest lucru nu a fost făcut. Cauza principală o regăsim pe segmentul politic și în instabilitatea instituțională din jurul acestei întreprinderi”, a spus Baldovici. El a mai menționat că întreprinderea activează într-un mediu concurențial dur, foarte dinamic și foarte solicitant, concurând cu companii care au la dispoziție resurse suficiente pentru modernizare, pentru achiziții de aeronave, măsuri de atragere a pasagerilor. Pe când Air Moldova nu dispune de resurse pentru a face față acestei concurențe. ”Schimbările de pe piața transportului aerian, mediul concurențial deosebit de solicitant, presiunea operatorilor low-cost pe piața de servicii aeriene au afectat puternic Air Moldova. Astfel, în primele cinci luni ale acestui an, pierderile companiei s-au cifrat la circa 150 de milioane de lei, la aceasta adaugându-se pierderile din anii trecuți. Atragerea unui investitor este absolut necesară în aceste condiții”, a mai spus șeful de la APP. Air Moldova a fost scoasă la privatizare la un preț de 48,23 de milioane de lei, dar investitorul va trebui să-și asume și plata datoriilor de aproximativ 60 de milioane de euro și o injecție de capital care să garanteze dezvoltarea companiei.