Leușeni-Albița este cel mai lent punct de traversare a frontierei pe care îl are Uniunea Europeană cu statele vecine. Potrivit unei analize comparative a 23 de puncte de trecere a frontierei UE cu state externe (non-UE), timpul mediu de trecere (excepție punctele de la hotarul cu România) a fost de 23,8 minute. Timpul mediu necesar pentru a trece un punct de frontieră românesc (6 din cele 23 analizate) este de 380,4 minute. Din acestea șase, la Leușeni-Albița timpul de trecere este în medie de 1032,9 minute. Datele sunt prezentate în studiul ”Evaluarea coridoarelor comerciale ale Moldovei”, elaborat USAID. Experții au oferit deasemenea și soluții pentru decongestionarea traficului la punctele de trecere a frontierei. Ei au prezentat un studiu de caz de la frontiera Estoniei cu Rusia. Țara baltică a implementat la punctul de trecere a frontierei Narva un sistem automatizat, ce a redus substanțial timpii de traversare a frontierei. GoSwift, operatorul estonian ce gestionează sistemul prin intermediul unui Parteneriat Public Privat, își descrie soluția de management pentru trecerea frontierei drept un program care creează rânduri ”virtuale”.  Programul acordă, cu câteva zile în avans, un interval de timp pentru traversarea frontierei atât pentru camioane, cât și pentru autoturisme. Rândul fizic a fost eliminat, fapt ce a asigurat predictibilitatea timpului de trecere a frontierei, planificarea programului de șofat și odihnă de către șoferii de camioane și verificarea, de către autorități, a informației prezentate împreună cu cererile de solicitare a intervalului de timp pentru autoturisme în scopul reducerii comerțului ilicit. Șoferii pot accesa informația cu privire la timpul de așteptare prin SMS și web. Drept urmare a implementării sistemului, timpul de așteptare în rând s-a redus de la 5-6 zile la 30 de minute. Autoritățile moldovenești dau vina pe partea română pentru cozile create la frontieră și susțin că o soluție ar fi punctele de control comune. Directorul adjunct al Serviciului Vamal, Iurie Ceban, a menționat că ”Serviciul a solicitat de mai multe ori părții românești soluționarea problemei. Se poate interveni cu efectuarea controlului comun la frontieră, similar procedurilor aplicare la punctele de trecere cu Ucraina, cu utilizarea infrastructurii de care dispunem noi, fără investiții din partea României. Este necesară doar o sincronizare a numărului angajaților antrenați în procesare”.