UE introduce un nou test de emisii pentru maşini, iar costurile vor fi suportate de consumatori. Odată cu introducerea de la 1 septembrie a unui nou test de emisii pentru autovehicule, consumul oficial de carburant şi datele privind emisiile vor fi mult mai apropiate de realitate. Totul vine însă cu un preţ pentru consumatori, atât din punctul de vedere al costurilor suplimentare, cât şi al numărului mai redus de modele disponibile, scrie zf.ro. Cei care vor cumpăra o maşină săptămâna viitoare sau mai târziu se vor confrunta cu costuri cu până la 70% mai mari decât cele suportate pentru o maşină identică achiziţionată de exemplu săptămâna trecută. Autovehiculele sunt bineînţeles aceleaşi, dar ratingurile oficiale privind consumul de carburant şi impactul asupra mediului vor fi certificate de un nou standard, mai dur, WLTP. În plus, nivelul emisiilor toxice va fi verificat de testul Real Driving Emissions (RDE) realizat pe drumuri reale. Faptul că noul standard WLTP este implementat atât de curând după scandalul emisiilor în care este implicat cel mai mare producător auto al Germaniei, VW, este în cea mai mare parte o coincidenţă. Însă scandalul a accelerat implementarea acestuia, iar opoziţia din partea industriei auto s-a evaporat rapid. Potrivit oficialilor din industria auto, certificarea durează de două ori mai mult decât în trecut. În plus, volumul organizării back office a crescut foarte mult, iar costurile vor fi inevitabil trecute asupra clienţilor. VW, de exemplu, a avertizat deja că procedurile de testare o vor costa ”miliarde“ în semestrul al doilea şi că se aşteaptă la vânzări semnificativ mai scăzute în acest context. Pentru Daimler, certificarea modelelor a devenit de asemenea o provocare. Grupul auto francez PSA pare să fie singurul producător auto important care respectă deadline-ul, susţinând că toate vehiculele sale sunt acum conforme cu protocoalele WLTP. Odată cu implementarea noilor reglementări, Europa poate pretinde acum în mod credibil că dispune de cele mai dure reglementări cu privire la emisii din lume. Şi totuşi, standardul WLTP este adoptat în întregime doar de către Uniunea Europeană, Norvegia, Islanda, Elveţia, Lichenstein, Turcia şi Israel. Alte ţări cum ar fi China adoptă elemente ale noilor reglementări, în mod special legate de motoarele diesel, iar SUA şi Brazilia merg pe propriul drum. Noul standard WLTP nu va ajuta climatul foarte mult, acesta conferind doar o imagine a cât de poluante sunt cu adevărat maşinile noastre.