În primul semestru al anului, piața serviciilor de internet fix în bandă largă a continuat să crească. Astfel, numărul total al abonaților la serviciile respective a crescut, timp de 6 luni, cu 2,4%, și a totalizat peste 598 mii. Volumul vânzărilor acestor servicii s-a mărit cu 6,3% și a însumat peste 636,5 milioane lei. Urmare a acestei evoluții, venitul mediu lunar per abonat (ARPU) la serviciile respective a crescut cu 1,4% și a alcătuit 180 lei. Datele statistice despre evoluția pieţei serviciilor de internet fix, analizate de Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) arată că, creșterea abonaților la serviciile de acces la internet fix în bandă largă se datorează creșterii de 5,2% a abonaților care au contractat conexiuni la internet prin fibră optică (FTTx - Fiber to the premises), atingând cifra de 365,8 mii. Asta în timp ce abonații conectați prin intermediul tehnologiilor xDSL (Digital Subscriber Line) s-au redus cu 2,5%, însumând 188 mii, iar abonații care au ales conexiunile prin cablu coaxial (DOCSIS) au scăzut cu 1,4%, constituind puțin peste 41 mii. În consecință rata de penetrare a serviciilor de acces la internet fix la 100 de locuitori a crescut cu 0,4 puncte procentuale și a ajuns la 16,8%. Analiza conexiunilor la internet fix în funcție de vitezele de transfer a datelor, contractate de abonați arată că în semestrul I al anului, cea mai mare creștere a numărului de abonați a fost înregistrată la conexiunile care permit viteze cuprinse între 30 Mbps și 100 Mbps. Astfel, numărul abonaților respectivi a crescut, în șase luni ale anului, cu 13,5 mii (+4,6%) și a însumat 308,8 mii. Numărul celor care au contractat conexiuni de peste 100 Mbps a crescut cu 9,2 mii (+23,1%) și a alcătuit 49,2 mii, iar numărul celor ce au navigat cu viteze cuprinse între 10 și 30 Mbps s-a majorat cu 3,7 mii (+2%) și a totalizat 193,7 mii. Specialiștii ANRCETI explică solicitarea continuă de către utilizatori a serviciilor de acces la Internet fix datorită investițiilor efectuate în acest sector, care oferă utilizatorilor finali accesul la servicii mai performante și care la rândul lor permit utilizarea mai eficientă a resurselor internet cum ar fi: platforme de socializare, content video mai accesibil, etc.