În ultimul deceniu, Renault a investit 2 miliarde de dolari în AvtoVAZ, fosta companie de stat a Rusiei care produce marca Lada, însă din cauza deprecierii puternice a rublei, a sancţiunilor economice impuse Rusiei şi prezenţei în creştere a altor constructori auto pe piaţa acestei ţări producătorul auto francez nu a obţinut rezultate prea bune, scrie zf.ro. Lada, care în era comunistă deţinea aproape 20% din piaţa rusească, şi-a văzut cota de piaţă scăzând la 16% în 2014. În aprilie, Renault şi-a crescut participaţia în cadrul AvtoVAZ la 51%, iar acum producătorul francez este hotărât să redreseze Lada. Optimismul Renault se bazează pe succesul înregistrat în redresarea Dacia, marca românească pe care a achiziţionat-o cu 20 de ani în urmă. Cu 655.000 de unită vândute la nivel mondial în 2017, marca românească a afişat o creştere de 12% anul trecut, peste cea consemnată de grupul Renault, de 8,5%. De zece ani, Dacia se află în fruntea preferinţelor francezilor. Modelul Sandero a detronat modelele Renault Clio şi Peugeot 208 în clasamentul vânzărilor către persoane fizice în 2017 şi 2016. Un succes care are legătură cu Sandero Stepway, versiunea SUV a autovehiculului, ”care reprezintă două treimi din vânzări”, potrivit lui Jean-Christophe Kugler, şeful Dacia pe Europa. Sandero a căzut pe locul trei în martie 2018, însă noul Duster a venit din urmă, poziţionându-se pe locul şase la trei luni de la lansare. ”Vânzările Duster sunt foarte bune, cu 30% peste aşteptări”, arată Jean-Christophe Kugler. Tendinţa pozitivă se manifestă şi la nivelul Europei, unde înmatriculările mărcii au atins 464.000 unităţi anul trecut, în creştere cu 12%. Succesul Dacia se bazează pe strategia rămasă neschimbată: comercializarea de maşini low-cost, cu design atractiv, în mare parte către persoane fizice care caută esenţialul la costuri minime.