Mărcile verbale deseori constau exclusiv din abrevieri/acronime sau sunt în combinații cu alte elemente verbale cu semnificație concretă. Dacă abrevierea este una binecunoscută și are sens pentru produsele sau serviciile solicitate, atunci semnul constituit exclusiv din această abreviere va fi refuzat. Potrivit prevederilor Ghidului de examinare a cererilor de înregistrare a mărcilor, elaborat de Agenția de Stat pentru Proprietate Intelectuală (AGEPI), se vor refuza la înregistrare abrevieri de genul:
  • TDI – pentru turbodiesel inductor;
  • ECO – pentru ecologic;
  • EURO – pentru european;
  • FLEX – pentru flexibil etc.
De altfel, nici simpla combinare a abrevierii (nedistinctive) cu un alt element verbal descriptiv, nu conferă caracter distinctiv combinației. De exemplu, abrevierea ”.com” reprezintă un element tehnic generic a cărui utilizare este obligatorie în structura normală a numelui de domen. În plus, aceasta poate indica faptul că produsele şi serviciile oferite pot fi obţinute sau vizualizate online sau au legătură cu internetul. Prin urmare, elementul va fi considerat ca lipsit de caracter distinctiv.