Agenții economici se confruntă cu mai multe dificultăți atunci când accesează Ghișeul unic de raportare electronică. Potrivit unui comunicat al Guvernului, acestea se referă anume la dublarea informației, atunci când mai multe autorități cer de la antreprenori aceeași informație.

Pentru soluționarea acestor probleme, a fost creat un grup de lucru în cadrul Consiliului Economic, care va purta discuții cu oamenii de afaceri și instituțiile de stat pentru a identifica soluții optime. De asemenea, Guvernul spune că, până la sfârșitul mandatului actualului Cabinet de miniștri, va fi exclusă necesitatea prezentării documentelor, rapoarte, certificate, extrase, ale căror date sunt disponibile în format electronic. Astfel, integrând aceste informații în platforma MConnect. ”Dacă unele instituții se țin de certificate, o să anulăm plata pentru ele”, a afirmat premierul.

Ghișeul unic de raportare electronică a fost lansat în ianuarie 2018 și reprezintă o platformă on-line de prezentare a documentelor. În prezent, pe portalul raportare.gov.md sunt transmise 131 de rapoarte către cinci autorități publice: Serviciul Fiscal de Stat, Casa Națională de Asigurări Sociale, Casa Națională de Asigurări în Medicină, Biroul Național de Statistică și Ministerul Finanțelor.

Astfel, potrivit Guvernului, agenții economici și cetățenii economisesc timp și bani la întocmirea și prezentarea rapoartelor, iar schimbul de informații între autorități este mai eficient. În prezent, dețin acces la Ghișeul unic de raportare circa 48 mii de cetățeni și peste 57 mii de agenți economici. Pe parcursul anului curent, prin intermediul Ghișeului unic au fost depuse 1 milion 250 mii de rapoarte la adresa autorităților, cea mai mare parte dintre care au fost depuse de către agenții economici.