Tehnologia a afectat toate aspectele culturii noastre, inclusiv așteptările consumatorilor și felul în care se desfășoară afacerile. Revoluția creată de smartphone-uri și de tehnologia cloud ne-a conferit acces instant la informație, astfel încât consumatorii au devenit mai informați, selectivi și au început să aibă cereri mai mari. Plățile online sunt acum norma și consumatorii au început să aștepte un volum de servicii mai mare pentru prețul pe care îl plătesc, timpi de răspuns cât mai scurți și acțiuni cât mai rapide.

Să nu credeți, însă, că atunci când consumatorii se proptesc de niște probleme legale și devin astfel consumatori în domeniul juridic, așteptările lor scad cumva.

Ba din contra, consumatorii din domeniul juridic din secolul 21 au așteptări la fel de mari de la avocații lor ca și de la cei care le procură servicii non-legale.

Această schimbare bruscă de așteptări a crescut în mod dramatic competiția în spațiul serviciilor legale și a avut un efect notabil în felul în care sunt livrate servicii legale.

Și totuși, conform unui studiu recent condus de Altman Weil, mulți avocați din firme mai mari refuză să schimbe felul în care fac afaceri, chiar dacă sunt într-adevăr și ei de acord că profesiile din domeniul juridic sunt afectate de o schimbare pe scară largă de paradigmă, în feluri la care nimeni nu s-ar fi așteptat.

Așa cum a explicat Altman Weil în raportul său, când vine vorba de adaptarea la schimbare și satisfacerea nevoilor clientului prin creșterea eficienței în livrarea de servicii legale, multe firme nu aleg să treacă și la fapte: 94% din participanții la sondajul de anul acesta au spus că un accentul pe îmbunătățirea eficienței va fi un trend permanent. Totuși, doar 49% din casele de avocatură au spus că și-au schimbat în mod semnificativ modul de abordare al livrării serviciilor legale. Acest lucru este o lipsă de conexiune cu clientul care pune probleme.

De ce acestă deconectare? Pentru că schimbarea nu vine ușor. Chiar și așa, datele covârșitoare indică că acest lucru în anul 2018 reprezintă o necesitate.

Lecția care trebuie învățată este aceea că pentru a putea fi competitivi, avocații trebuie să acorde atenție pieței de desfacere din domeniul juridic și nevoilor consumatorilor din secolul 21.

Schimbarea se află în mâinile noastre și este timpul ca avocații să profite de oportunitățile unice oferite de această schimbare.

Inovația în domeniul livrării de servicii judiciare și satisfacerea nevoilor consumatorilor se poate realiza prin implementarea de noi metode cum ar fi folosirea de modalități alternative de plată sau comunicarea online, împărtățirea de documente și informații relevante pentru caz într-un portal destinat clienților sau acceptarea de plăți online.

Cu alte cuvinte, chiar dacă tehnologia este, fără doar și poate, unul dintre cei mai importanți factori în schimbare, este totodată și soluția. Folosirea inovativă a tehnologiei poate crește eficiența firmelor de avocatură mari și mici deopotrivă.

Să accepți și să folosești în mod activ tehnologia nu numai că îi ajută pe avocați să îndeplinească cerințele clienților lor, dar îi și ajută să participe într-o piață de desfacere mai competitivă.

Prin folosirea tehnologiei “cu cap” și în mod selectiv, firmele de avocatură pot să ofere servicii de o calitate mai înaltă clienților lor.

Reducerea sau chiar eliminarea elementelor desuete și implementarea unui flux de lucru care să simplifice procesele poate să conducă la reducerea costurilor asociate cu întreținerea firmei și, în același timp, să crească profiturile.

Asta e lecția care trebuie învățată: trasează drumul firmei tale bazându-te pe feedback-ul dat de clienți și trendurile existente în prezent în domeniul juridic.

Sursa: blog.avocatoo.ro