Avocatul rus Mihail Alexandrov, a publicat pe portalul juridic Zakon.ru un articol intitulat ”Как (лучше) продавать юридические услуги?”.

Având în vedere experiența vasta, domnia sa oferă următoarele sfaturi:

  • Ține cont de timp. Doar acest lucru vă va ajuta să înțelegeți costul real al proiectului.
  • Nu încercați să oferiți clientului un serviciu cât mai ieftin. Cunoașteți costurile reale ale forței de muncă ale proiectelor și cereți prețul real.
  • Fiți pregătiți să explicați clientului că ora dvs. nu este doar o oră de timp, ci și anii de studii practică care au fost „investiți” pentru a atinge un nivel înalt în pregătirea dumneavoastră profesională.
  • Nu negocia cu clientul. Procedând astfel, distrugi încrederea.
  • Dacă aveți proiecte cu un cost fix – cu atât mai precaut urmează să fiți în privința calculării onorariului și a timpului rezervat îndeplinirii proiectului. Timpul este o resursă limitată și dacă nu o controlați, atunci nu veți reuși.

Venim la rândul nostru cu niște observații în acest sens, observații care ni le-am format de-a lungul colaborării cu casele de avocatură de pe piața moldovenească:

  • Prezența online este vitală în ziua de azi, piața clasică a avocaturii se schimbă și de la modelul: avocați pe recomandare personală, se trece la modelul bazat pe rating-uri. Cu titlu de exemplu marile business-uri urmăresc site-uri juridice care anual postează un clasament al celor mai bune case de avocatură, precum sunt Legal500, IFLR1000 sau Chambers & Partners. Deținerea unui site, pagini de facebook, linkedin etc. nu mai este un moft ci un must pentru firmele care doresc să activeze în liga superioară.
  • Relația cu clientul trebuie menținută continuu, o practică frumoasă este transmiterea săptămânală a unui newsletter cu ultimele modificări legisltaive pe sectorul în care activează clientul.
  • Vizibilitatea avocaților din cadrul firmei este vitală pentru dezvoltarea întregii firme. Cum se poate realiza asta? Cel mai simplu este încurajarea acestora să scrie articole juridice pentru portalurile de profil din țară, și chiar și din afara ei, participarea la conferințe și dezbaterea de asemenea este un factor de vizibilitate.
  • Implicarea firmei în activități extra-juridice, precum evenimentele de caritate.

Sursa: Juridice Moldova