Tot mai mulți cetățeni procură semnături electronice pentru a utiliza serviciile publice electronice.

Potrivit Centrului de Tehnologii Informaționale în Finanțe (CTIF), în primul semestru al anului curent, numărul persoanelor fizice și persoanelor juridice care au primit semnături electronice a crescut, față de aceeași perioadă a anului 2018, cu circa 10% și a alcătuit peste 9,8 mii. A crescut în special numărul persoanelor fizice care au procurat semnături electronice.

Astfel, în prima jumătate a anului 2019, numărul persoanelor fizice care au primit semnături electronice a sporit față de aceeași perioadă a anului trecut, cu 14,4% și a totalizat circa 8,3 mii, iar numărul persoanelor juridice - s-a micșorat cu 10% și a alcătuit peste 1,5 mii.

Specialiștii Centrului explică ritmul rapid de creștere a numărului cetățenilor care procură semnături electronice prin extinderea și diversificarea fluxului de documente electronice, apariția unor tipuri noi de servicii publice electronice, care necesită autentificarea electronică. Cetățenii utilizează semnăturile electronice pentru a semna documente, acte sau cereri la distanță, fără a se prezenta la oficiile instituțiilor publice, economisind timp și resurse financiare. 

Doritorii de a obține semnătura electronică de la CTIF pot completa o cerere în regim on – line, accesând acest link sau adresându-se la unul din cele două Centre regionale de înregistrare ale CTIF localizate în municipiile: Chișinău (str. Constantin Tănase 6, etajul 3, biroul 303) și Bălţi (str. Ştefan cel Mare 128, biroul 103).

Specialiștii Centrelor regionale de înregistrare perfectează documentele în baza cererilor solicitanților și le transmit Centrului de înregistrări al CTIF pentru generarea semnăturii electronice. Procedurile de recepționare a cererilor, procesarea datelor și eliberarea semnăturii electronice durează cel mult 30 de minute.