Sistemul informațional ”Registrul ajutoarelor de stat” a fost transferat pe platforma tehnologică guvernamentală comună (MCloud) pentru a asigura interoperabilitatea cu alte sisteme informaționale, precum și pentru integrarea sistemului informațional cu serviciile guvernamentale (MPass, MSign, MLog, etc). Un proiect de Hotărâre în acest sens a fost aprobat în ședința de ieri a Executivului.

Proiectul prevede transferarea atribuțiilor de deținător al sistemului de la Instituția Publică ”Agenția Servicii Publice” către Consiliul Concurenței, care va fi responsabil pentru crearea și ținerea Registrului ajutoarelor de stat, și desemnarea Instituției Publice ”Serviciul Tehnologia Informației şi Securitate Cibernetică” în calitate de administrator tehnic al sistemului, care va asigura administrarea tehnică și menținerea Sistemului.

În rezultatul implementării proiectului, Consiliul Concurenței în baza acordului încheiat cu Instituția publică „Serviciul Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică”, va beneficia de serviciile platformei tehnologice guvernamentale comune (MCloud) și de serviciile de administrare tehnică, menținere și suport tehnic.

Totodată, pentru asigurarea schimbului de date cu registrele și sistemele informaționale de stat, proiectul prevede integrarea Registrului ajutoarelor de stat cu platforma de interoperabilitate (MConnect).