Un consumator, care a încheiat un contract de investiții cu o companie imobiliară, a reușit să-și returneze toți banii investiți, fără judecată.

Banii au fost rambursați după depunerea unei plângeri la Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP), consumatorul invocând că a fost prejudiciat din cauza tărăgănării dării în exploatare a construcției.

Persoana a solicitat agentului economic rezilierea contractului încheiat, pe motivul nerespectării condițiilor contractuale de către dezvoltator, ceea ce constituie un abuz din partea firmei.

Cazul nu a ajuns în judecată și a fost soluționat prin intermediul Agenției, care a înaintat un demers către compania de construcții vizată, pentru a se expune asupra circumstanțelor invocate în plângere cu prezentarea dovezilor, în cazul unui dezacord privind acuzațiile aduse.

În rezultat, compania a prezentat ordinele de transfer a 23.000 de euro în contul consumatorului, rambursându-i integral suma investită pentru imobil.

O petiție similară a fost soluționată de Agenție în anul 2017. Unei consumatoare, care a investit banii fiicei sale în două imobile din sectorul Râșcani al capitalei, i-au fost returnați 35.793 euro – valoarea integral a investiției în imbobile. Banii au fost returnați din motivul nefinalizării lucrărilor de construcție. Prin implicarea autorității de stat abilitate cu funcții de protecție a drepturilor consumatorilor și fără judecată, femeia a obținut rezilierea contractului încheiat și restituirea contravalorii apartamentelor procurate.